Proti výstavbě nové komunikace „uvnitř“ města vystupuje Občanské sdružení za zdravé město bez kamionů. „Členové sdružení a myslím si, že i převážná část občanů se domnívají, že přeložením dopravního tahu z jednoho místa na druhé se ve městě nic nevyřeší,“ řekl předseda sdružení Karel Navrátil.

S tímto tvrzením ale nesouhlasí třeba Stanislav Dvořáček. „Vy znáte nějaký projekt, který vyřeší problém komplexně? Vždy je třeba přistoupit na kompromis,“ domnívá se. „Jsem pro vystavění nového dálničního přivaděče, protože je to projekt, který lze reálně dotáhnout do konce. To se o obchvatu nedá říci,“ vyjádřil své stanovisko Dvořáček.

Co člověk, to jiný názor. Jak by složitou dopravní situaci ve městě vyřešil Jan Pavlíček? „Kdyby tady teď Ředitelství silnic a dálnic postavilo přeložku, byl by to pro ně vyřešený problém. My bychom potom na obchvat čekali dalších dvě stě let. Vždyť se podívejte ve Žďáře: v 70. letech byly módní průtahy městem, tak ho tam mají. Dnes marně žádají o obchvat. Ředitelství už má ale jiné priority,“ řekl Jan Pavlíček.

O proveditelnosti velkého obchvatu města oponent Sdružení za zdravé město bez kamiónů Dvořáček pochybuje. „Podle odborníků je v dnešní době a při dnešním objemu dopravy ve Velké Bíteši šance na realizaci obchvatu deset procent. Muselo by tudy začít jezdit dvakrát tolik aut, aby stát projekt odsouhlasil,“ tvrdil v hloučku diskutujících Stanislav Dvořáček.

Investice do velkého obchvatu by přesáhly pět set milionů korun, zatímco přeložka ulice Kpt. Jaroše přijde „jen“ na sto dvacet milionů. Podle starosty Miroslava Báni se je třeba na oba projekty – přeložku třídy Kpt. Jaroše a velký obchvat města – dívat jako na dvě samostatná témata. „Referendum nebude o velkém obchvatu, ale jen a jen o přeložce,“ upozornil starosta.

Nemohli jste se zúčastnit bítešského Dne s Deníkem? Prohlédněte si fotogalerii zde