„Z nich vyplynulo přibližně deset míst, kde v úseku zhruba čtyř set metrů lidé nejčastěji přecházejí. Z čehož ale nejde vyvodit žádné zásadní místo, kde by bylo vhodné přechod pro chodce vybudovat," vyjádřil se místostarosta Žďáru nad Sázavou Josef Klement s tím, že komplikací pro vznik přechodu je i autobusový záliv a podélná parkovací stání kolem silnice.

V průběhu listopadu se proto vedení města setká s obyvateli Okružní ulice. Konkrétně těmi, kteří v srpnu 2013 signovali petici za zřízení přechodu. „Rádi bychom s nimi hovořili o tom, kde by z jejich pohledu měl přechod vzniknout. Jedná se rovněž o to, že jestli přechod postavíme, tak pravděpodobně ubere jedno, případně dvě podélná parkovací stání. Chceme tamním lidem vyjít vstříc, ač doporučení po-dle normy o projektování místních komunikací zřízení přechodu nedoporučuje," nechal se slyšet místostarosta Josef Klement.

Podle žďárského starosty Zdeňka Navrátila jde momentálně prioritně o to, aby byli obyvatelé seznámeni s výsledky měření a následným posudkem. „Aby věděli, že konkrétní místo pro přechod z vyhodnocení nevyplynulo. Navíc od doby, kdy byla petice podána, došlo k rozšíření úseku s třicetikilometrovou rychlostí, a to od obchodu až po ulici V Zahrádkách. Rádi bychom se tedy rovněž zeptali, jakou s tím mají zkušenost. Chceme společně s nimi najít nejvhodnější řešení tohoto problému," dodal starosta Navrátil.

Před více než dvěma lety petici za zřízení přechodu podepsalo téměř 350 lidí. Opakovaná měření hustoty provozu mapovala úsek Okružní ulice přibližně mezi odbočkou do ulice V Zahrádkách a napojením na ulici Revoluční u samoobsluhy. „Všichni řidiči tu třicítku určitě nedodržují. Na takovou malou ulici je tam docela provoz, navíc tam stojí mateřská školka, hned před ní zastávka a o kousek dál obchod. Udivuje mě, jaké to jsou neskutečné obstrukce s jediným přechodem. Je to snad takový luxus?" vyjádřila se Pavla Tomíčková ze Žďáru nad Sázavou.

Při přecházení ulice se necítí v bezpečí zejména starší lidé, kteří v ulici žijí, anebo tudy často procházejí. „Nejsem už tak rychlá, s tím se nedá nic dělat. A když najednou od zatáčky vyjede auto a rychle se ke mně blíží, s holemi už se opravdu moc zrychlit nedá. Na silnici se mimo přechod pro chodce cítím nepříjemně, mám strach, aby mě nějaký řidič nepřehlédl," popsala seniorka Anežka Svobodová.

Podobný názor má i další obyvatel sídliště Petr Jonáš. „Lidé po radnici chtějí, aby se na silnici cítili bezpečněji, když přes ni musí přejít. Je tam školka, obchod, zastávka a nedaleko domov důchodců, takže chodců tudy prochází poměrně dost," řekl Jonáš.

Už při prvním měření hustoty provozu v roce 2013 bylo zjištěno, že ulicí v době od 7 do 8 hodin projelo 116 aut a prošlo 125 chodců. Odpoledne, konkrétně od 14.10 do 15.10 hodin, to bylo 194 automobilů a 132 chodců.