Je tam pošta, banka, kino, supermarket a zároveň je ulice jednou z hlavních tranzitních komunikací ve městě. Na Masarykově ulici se proto ocitnete, ať už jste zdejší, nebo přespolní a ať se vezete autem, nebo jdete pěšky. A zejména pro chodce se stala tato ulice místem hrůzy. Přejít ji v dopravní špičce je ruská ruleta se zdravím.

„Odpoledne, kdy lidé chodí z práce, nebo v pátek navečer, kdy se nejvíce nakupuje v místním supermarketu, je to tu vážně nebezpečné," řekl obyvatel Nového Města Jiří Pospíšil.

Za nejkritičtější místo považuje, stejně jako ostatní obyvatelé, přechod přímo před supermarketem. Další lidé vysvětlili, proč tomu tak je. „Jednak je tu zebra, jednak odbočka k obchodu a kousek dál ještě další a velmi nepříjemná odbočka na parkoviště k poště, kde se často tvoří kolony. V jeden okamžik tu tedy může stát, popojíždět nebo odbočovat třeba deset aut najednou, a to v obou směrech. A přecházejte si v takovém mumraji silnici," podotkla Petra Svobodová.

Bezpečno přitom na zebře není ani mimo dopravní špičku. Pokud je silnice volnější, řidiči jsou navyklí překračovat povolenou rychlost. Není proto překvapením, že si nejnebezpečnější přechod ve městě pravidelně vybírá krutou daň. Se srážkou auta s chodcem tam v podstatě každý z místních podvědomě počítá. Jedna z posledních takových nehod se stala v září, kdy na přechodu srazilo chodkyni auto jedoucí směrem od centra města. Vůbec nepřekvapilo, že se nehoda stala v pátek, kdy spousta lidí nakupuje na víkend.

Lidé mají ovšem z přechodu strach prakticky v jakýkoliv den v týdnu. Zejména pokud mají malé děti. „Třeba syn se tu ulici bojí přecházet na cestě do školy. Samozřejmě, že o něj máme velký strach. Aspoň že u zebry občas stojí policista," vylíčila své zkušenosti Táňa Bittnerová z nedalekého bytového domu.

Novoměstští radní o problematickém přechodu vědí, a už se zpracovává projekt na jeho úpravu. V něm se zvažuje několik možných řešení.

„Jednou z variant je, že by se přechod osadil semafory, ale všechno je zatím otevřené. Je to tak padesát na padesát, ve hře je ještě několik jiných možností, které by byly třeba vhodnější," konstatoval novoměstský starosta Michal Šmarda.

Projekt by mohl řešit i terénní úpravy, či výstavbu retardérů. „Ale lidé musejí mít na paměti, že jde o krajskou silnici, proto je řešení komplikovanější. Stručně řečeno, na každou krajskou silnici se staví retardéry mnohem obtížněji než na místní komunikace," vysvětluje starosta Šmarda. Podle něj by měl být přechod v Masarykově ulici bezpečnější v roce 2015.

V Novém Městě se každopádně za posledních pár let situace na přechodech pro chodce výrazně zlepšila. Paradoxně právě v Masarykově ulici se nedávno vylepšil jiný přechod, u místního kina. Ulici rozdělil ostrůvek a dopravu usměrňují nové „mantinely". Další zebry se loni upravily v Brněnské a Křičkově ulici. Modernější vzhled i bezpečnostní prvky právě dostává i ta u místního gymnázia.