„Lidé si ji budou moci koupit za 420 korun v případě, že ji budou chtít využívat pouze v městské hromadné dopravě," uvedl novoměstský starosta Michal Šmarda s tím, že při zakoupení jednotlivých jízdenek cestující zaplatí deset korun za plné jízdné, pět korun za poloviční, které je určeno pro děti a seniory. Karta se tedy vyplatí lidem, kteří budou využívat dopravu častěji než dvakrát týdně.

Kromě toho by však Novoměstská karta měla svého majitele opravňovat i k využívání slev v různých městských organizacích – kupříkladu v Horáckém muzeu. Současně s její koupí je navíc možné zaplatit i poplatek za komunální odpad. „Roční karta na MHD vyjde na 420 korun, poplatek za odpad je 480 korun, takže dohromady by lidé zaplatili 900 korun," upřesnil Šmarda. Kartu výhradně pro MHD a čerpání slev za 420 korun si může zájemce zakoupit kdykoliv během roku – je platná po dobu 13 měsíců. Nemá však na její koupi nárok, pokud coby obyvatel Nového Města neuhradil na ten který kalendářní rok poplatek za odpad. Radnice se tím jistí před tím, že si lidé zakoupí cenově výhodnou kartu na MHD a čerpání slev v kulturních a jiných zařízeních, kdežto na uhrazení poplatku za svoz komunálního odpadu už „zapomenou".

Novoměstská karta ve třech barvách pro normální, zlevněnou a bezplatnou přepravu nebude fungovat jako takzvaná elektronická peněženka. Má být nepřenosná a opatřená čárovým kódem, jehož prostřednictvím se budou cestující prokazovat řidičům autobusů i při uplatňování slev, a rovněž ji doplní ochranný prvek, aby se zamezilo jejímu padělání. „Použili jsme kartu s čárovým kódem, protože je to vyzkoušený systém, navíc její pořizovací cena je nižší. Pokud bychom se přiklonili k elektronické kartě, vyšla by podstatně dráž, což by se muselo promítnout i do její konečné ceny," poznamenal starosta.

Novoměstská radnice předpokládá, že provoz městské hromadné dopravy bude dotovat. „Ročně by mělo jít o necelý milion korun, a to za předpokladu, že nevyděláme na jízdném ani korunu. Pokud se něco podaří vydělat, finanční doplatek se o tuto částku sníží," vysvětlil Michal Šmarda.

V příštím roce novoměstskou MHD čeká zkušení provoz, v jehož průběhu chce vedení města otestovat jak různé časové intervaly, v kterých budou spoje po městě jezdit, tak i trasy či typy autobusů. „Očekáváme, že se k tomu budou vyjadřovat sami cestující prostřednictvím internetového fóra, případně počítáme i s vytištěním anketních lístků, které budou lidé moci odevzdat na úřadě, v knihovně, kulturním domě či informačním centru. Tímto způsobem jsme ve snaze zjistit názor veřejnost postupovali už několikrát, obyvatelé jsou na něj zvyklí," dodal Šmarda.