„Již před několika lety byla naplánovaná trasa přes Radňovice směrem na Lhotku. Nové vedení Žďáru nad Sázavou ale změnilo priority, což přináší i změnu koncepce stezky," řekl novoměstský starosta Michal Šmarda. „Teď se spíše zaměřujeme na to, abychom občany dostali bezpečně cyklostezkou ze Žďáru přes silnici I/19 do Veselíčka a Mělkovic," vysvětlil žďárský místostarosta Josef Klement.

Jedna z variant stezky také kopíruje železniční trať. „Jako nejschůdnější bude pravděpodobně varianta vedoucí podél stávajícího tělesa tratě Českých drah. Majetkoprávní odbor má za úkol prověřit možnosti výkupů od Českých drah a případných okolních majitelů," řekla vedoucí odboru rozvoje a územního plánování žďárské radnice Irena Škodová.

„Varianta podél železniční trati se jevila efektivně, narazili jsme ale na majetkové problémy, které neumíme ani ve spolupráci s železniční správou řešit. V tomto byla pro nás trasa směrem na Radňovice schůdnější," poznamenal Šmarda.

Zpozdí se i budování cyklotrasy ze Žďáru nad Sázavou do Nového Veselí. Ta měla být hotová před letními prázdninami. Na výstavbě se podílí Žďár i Veselí.

Ždárská část trasy povede od Kamenného rybníku, kde již povrch připraven je, až po „křížek" za Budčí a k Votoupalovu rybníku. „Zbývá upravit trasu od křížku, protože tam už je povrch nezpevněný," vysvětlil žďárský místostarosta Josef Klement. „Pozemkově je to již vyřešeno. Výstavba by měla proběhnout po prázdninách. Do konce roku by tak měl být zbývající asi kilometrový úsek v našem katastru hotový," řekl Klement.

Úsek by měl být zpevněný asfaltem. „Chceme, aby to byla pohodlná cesta," dodal Klement. Na úpravu povrchu a značení má město vyčleněno z rozpočtu 1,6 milionu korun.

Nové Veselí se pak postará o zhruba půlkilometrovou část trasy na „Vetli". „Plánovaná cesta již zpevněná je, ale je třeba udělat nový povrch a samozřejmě doplnit potřebné značení," řekl starosta Nového Veselí Zdeněk Křivánek.