To se nachází na pozemku Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) a před rekonstrukcí coby hlinitý plácek sloužilo všem. Jako záchytné ho využívali hlavně lidé ze Žďáru i okolí, kteří při své cestě do zaměstnání dál pokračovali vlakem.

„Já si té značky nejdříve vůbec nevšiml, že se tam teď smí jen na povolení. Jezdím často služebně vlakem do Brna a do Prahy, takže auto jsem tam ráno zaparkoval a večer se k němu vrátil a rovnou si odvezl i nákup, protože bydlím na opačné straně města,“ popsal Petr Kvasnica ze Žďáru nad Sázavou.

Plocha se po rekonstrukci změnila na služební. „Parkoviště slouží pro služební potřeby SŽDC, proto je tam ta informační tabule. Není tedy veřejné. Realizaci tohoto parkoviště i jeho využití jsme projednali s městem,“ vyjádřila se vedoucí tiskového oddělení SŽDC Kateřina Šubová.

Když se na podzim začalo parkoviště u nádraží přestavovat, lidé, kteří tam do té doby odstavovali svá auta, se „přestěhovali“ o pár desítek metrů dál ke Kauflandu. Řetězec na to reagoval tím, že na parkovišti se objevily značky, že místa jsou určená jen pro zákazníky po dobu nákupu, přičemž po půldruhé hodině jim hrozí odtažení vozu.

„Na parkoviště u nádraží nesmím a ke Kauflandu, když nejdu na nákup, také ne. Kde tedy můžu auto na půl dne postavit, abych se nemusela bát, že mi ho odtáhnou?“ vyjádřila se Dana Strnadová, která denně vlakem dojíždí do Brna.

Ilustrační foto.
Opilá řidička se těžce se zranila

Podle žďárského úřadu jsou značky obchodního řetězce neplatné, a to i přes to, že na pozemku města se nachází jen parkovací místa za stánky s obuví a občerstvením. Od otevření prodejny s parkovištěm pro 260 aut v říjnu 2007 bylo toto parkoviště řešeno jako veřejné, takže město nepožadovalo zajištění volně přístupných parkovacích míst.

„Parkoviště u Kauflandu bylo zkolaudováno bez omezení pro parkování, takže lidé mohou parkovat po celé jeho ploše. Není tak nutné řešit další parkovací místa pro dojíždějící,“ vysvětlila mluvčí žďárské radnice Nikola Adlerová.