VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Osud zastávky v průmyslové zóně je i po patnácti letech nejistý

Žďár nad Sázavou – Zda přibude v průmyslové zóně železniční zastávka, stále ještě neví žďárská radnice. Tato problematika se ve městě řeší již dlouhou řadu let, nyní navíc do již zaplněné průmyslové zóny dojíždějí za prací stovky lidí. K vybudování železniční zastávky je také třeba mimoúrovňový přechod silnice, aby se lidé dostali ze zastávky bezpečně na opačnou stranu kolejí.

13.2.2018
SDÍLEJ:

Průmyslová zóna v Jamské ulici se v průběhu let zaplnila.Foto: Deník / Mašová Lenka

Naposledy o tom radnice se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) začala znovu aktivně jednat před dvěma lety. A také o tom, kde přesně by zastávka měla stát.

„V současné době je míč na straně SŽDC, která prověřuje možnost vybudování zastávky. Měla by nám v průběhu roku 2018 dát vědět, zda to technicky půjde realizovat,“ sdělil mluvčí žďárské radnice Jakub Axman.

Podle vyjádření Správy železniční a dopravní cesty je však nyní na tahu město. „Původně diskutovaná poloha zastávky není v přípravě. Město bylo osloveno, aby prověřilo a navrhlo novou lokalitu případné zastávky. V současnosti tedy čekáme na vyjádření města,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Výstavba železniční zastávky v průmyslové zóně se ve Žďáře probírala už před lety, přičemž v roce 2013 záměr ztroskotal na penězích. Nadchod, případně podchod místní komunikace pro nemotorovou dopravu v řádu desítek milionů korun byl na žďárskou radnici, která by jej musela zaplatit, nadměrně finančně náročný. V roce 2015 se ale situace změnila, protože místní komunikace v průmyslové zóně se přeložením a dobudováním silnice I/19 změnila na státní silnici, jejímž správcem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR.

Tím také vznikl prostor pro jednání se Státním fondem dopravní infrastruktury (SFDI), který by v tomto případě mohl poskytnout prostředky na takzvané zvýšení bezpečnosti přechodu silnice I. třídy prostřednictvím dotace.

„O tom se s SFDI budeme bavit až v momentě, kdy budeme vědět od SŽDC, že zastávka bude realizovatelná,“ poznamenal Axman.

Lidem, kteří do firem v průmyslové zóně v Jamské ulici dojíždějí za prací, by zastávka cestování usnadnila. V létě by ji navíc mohli využívat i chataři a zahrádkáři z osady Krejdy.

První předběžné jednání mezi SŽDC a Žďárem proběhlo už v roce 2002, ale zájem tehdy nebyl takový, aby se řešily podrobnosti. Od té doby ale firem i zaměstnanců v průmyslové zóně výrazně přibylo.

„Musím jet na nádraží a odtud se zase autobusem MHD vracím zpátky. Teď je to navíc s dopravou z nádraží horší, co se od nového roku změnily linky a jízdní řády. Kdyby byla v Jamské vlaková zastávka, ušetřila bych dost času,“ vyjádřila se Hana Zemanová, která do žďárské průmyslové zóny dojíždí z Nového Města na Moravě.

Co se kolem zastávky dělo od roku 2012
- v únoru 2012 radní podpořili záměr zřízení železniční zastávky Žďár – průmyslová zóna a deklarovali vůli poskytnout pozemek a uhrazení projektu
- následně Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zadala zpracování projektu ke stavebnímu povolení, který byl v červenci 2012 předložen k vyjádření
- z projednávání vyplynula nutnost řešit pohyb chodců od zastávky do průmyslové zóny, a protože šlo o překonání připravované komunikace I. třídy, nebylo možné jiné než mimoúrovňové řešení. Projednávala se i možnost výstavby přechodu, a to s podmínkou, že do doby převedení silnice do kategorie I. třídy bude připraveno mimoúrovňové křížení
- posudek projektanta nedoporučil nadchod vzhledem k malému prostoru a složitému technickému řešení, přičemž na podchod činil odhad nákladů 10 až 12 milionů
- projekt zastávky byl v říjnu 2012 s řešením dočasného přechodu pro chodce předložen stavebnímu úřadu k územnímu řízení
- při veřejném projednání vznesli připomínky majitelé chat v Krejdách, a to z hlediska nemožnosti přímého přecházení do kolonie z tratě, nebezpečného přechodu a zvýšení hluku při rozjezdu a zastavování vlaků. Protože město ani SŽDC v roce 2013 nepřijaly závazek, že se stanou investorem mimoúrovňového křížení pěší trasy se silnicí I. třídy, zamítl stavební úřad v dubnu 2013 žádost SŽDC o stavbu zastávky
- v květnu 2016 obnovilo město jednání se SŽDC s tím, že má být prověřena možnost umístění zastávky mezi ulicí Jamská a Mělkovicemi se záměrem vzniku pojízdného chodníku podél ulice Jamská, s nadjezdem přes silnici I/19 a pokračováním podél trati k Mělkovicím, Slavkovicím a Novému Městu
- v roce 2017 byl zpracován projekt stavby pojízdného chodníku, který prověřil možnost umístění mimoúrovňové lávky z Jamské ulice za železniční trať a její náklady- letos je v plánu jednání, na kterém bude upřesněno zadání studie umístění zastávky

Autor: Lenka Mašová

13.2.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Seřizovači 20 000 Kč

Seřizovači a obsluha konvenčních fréz frézař. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Od 1.6. přestěhování provozovny do Nového Města na Moravě., výroba ocelových konstrukcí, V případě zájmu volejte po-pá,8.00-15.00 hod nebo pište na uvedený email. Pracoviště: Vm car czech, s.r.o. - pracoviště nové město na moravě, Soškova, č.p. 1563, 592 31 Nové Město na Moravě. Informace: Vladimír Matějka, +420 566 621 741.

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 15 000 Kč

Pomocní pracovníci ve výrobě jinde neuvedení Pomocný dělník - Velká Bíteš a okolí. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Zhotovování střešních systémů. Výborný zdravotní stav, práce ve výškách, První kontakt telefonicky. Pracoviště: Pavel majewski, 594 53 Osová Bítýška. Informace: Pavel Majewski, +420 734 320 730.

Výroba - Výroba Seřizovači 20 000 Kč

Seřizovači a obsluha konvenčních soustruhů SOUSTRUŽNÍK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Od 1.6. přestěhování provozovny do Nového Města na Moravě., výroban ocelových konstrukcí, V případě zájmu volejte po-pá,8.00-15.00 hod nebo pište na uvedený email. Pracoviště: Vm car czech, s.r.o. - pracoviště nové město na moravě, Soškova, č.p. 1563, 592 31 Nové Město na Moravě. Informace: Vladimír Matějka, +420 566 621 741.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 13 700 Kč

Prodavači smíšeného zboží prodavač/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13700 kč, mzda max. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: prodej zboží, kontrola záručních lhůt, úklid prodejny a další práce spojené s prodejem, možnost i zkráceného úvazku., První kontakt telefonicky nebo emailem. Pracoviště: Coop družstvo velké meziříčí - prodejna 381 nové veselí, Žďárská, č.p. 296, 592 14 Nové Veselí. Informace: Lukáš Dočekal, +420 720 976 500.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Trojánek

Staronovým policejním ředitelem na Vysočině zřejmě bude Miloš Trojánek

Policie. Ilustrační foto.

Při orání pluhem našel muž granát

Miminka najdete každý čtvrtek v tištěných novinách

Vysočina - Vážení čtenáři, rubriku Miminka najdete každý čtvrtek v týdeníku Vysočina. Děkujeme Vám za přízeň. Týdeník Vysočina bude nově na stáncích k dispozici celých sedm dní. 

Opilec měl přes tři promile, nedokázal se sám ani postavit na nohy

Měřín, Velké Meziříčí – Plné ruce práce s podnapilými osobami měli v uplynulých dnech velkomeziříčští policisté. V pátek v noci museli vyjíždět do Měřína, kde se podle oznámení pohyboval silně opilý muž, jenž svým jednáním ohrožoval své zdraví i život. Strážci zákona na místě zjistili, že se jedná o sedmatřicetiletého muže.

Centrum města bude uzavřeno

Nové Město na Moravě – Ode úterý 22. května až do 31. května musí řidiči v centru Nového Města na Moravě počítat s dopravními komplikacemi.

V Bíteši proběhne odkalování vodovodní sítě

Velká Bíteš – Od pondělí 21. května je ve Velké Bíteši naplánováno pravidelné odkalování vodovodní sítě.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT