„Byli bychom moc rádi, kdyby se pro Žďár nad Sázavou ještě nějaké peníze našly. Například na průtah městem nebo na opravu Brodské ulice, která je teď v opravdu špatném stavu,“ nechala se slyšet žďárská místostarostka a senátorka Dagmar Zvěřinová.

Peníze na tyto akce jsou však rozdělovány v rámci celé republiky. Teprve až bude schválen celkový „balík“ finančních prostředků, tak se začne s rozdělováním mezi jednotlivé kraje. „Připraveno toho máme poměrně dost, v současné době ale nejsem schopna potvrdit, na co nakonec budeme mít finance a co budeme mít povoleno zahájit,“ vyjádřila se Marie Tesařová, ředitelka jihlavského Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Teď ale není na celé Vysočině jisté vybudování žádné dopravní stavby kromě akcí, které jsou spolufinancovány z evropských peněz. A do této kategorie patří v rámci kraje pouze obchvat České Bělé na Havlíčkobrodsku a Moravských Budějovic na Třebíčsku.

Trojice nutných rekonstrukcí

Kdyby se však pro Vysočinu všechny potřebné finanční prostředky nakonec přece jenom podařilo získat, hitparáda nejnutnějších rekonstrukcí přímo v okresním městě a jeho nejbližším okolí je vcelku jasná.

Na prvních dvou místech se drží průtah silnice I/37 centrem Žďáru nad Sázavou, což by činilo zhruba dva kilometry rekonstrukcí. Dále je nezbytně nutná také kompletní oprava Brodské ulice, tedy komunikace I/19 procházející Žďárem nad Sázavou 3. „Stav této silnice je skutečně hrozný. Když tudy projíždím při cestách do práce, často opravdu nevím, jak a kam se všem těm dírám, hrbolům a záplatám vyhnout. A to se jedná o silnici první třídy,“ postěžoval si na stav této žďárské komunikace Miloslav Pohanka ze Žďáru nad Sázavou.

Také další případná dopravní stavba v „trojici nejnutnějšího“ by se týkala komunikace I/19. „Rozhodně bojujeme i o investiční akci Přeložka silnice mezi Žďárem nad Sázavou a Mělkovicemi. Jednalo by se o propojení mezi touto žďárskou místní částí a nyní již existující okružní křižovatkou v Brněnské ulici,“ podotkla Marie Tesařová.