Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obyvatelé Jam se bojí nové křižovatky v průmyslové zóně

Žďár nad Sázavou – Obavy z nové křižovatky, která na podzim vznikne dokončením první části obchvatu Žďáru nedaleko železničního přejezdu v průmyslové zóně, mají obyvatelé Jam.

11.7.2015 2
SDÍLEJ:

Vybudováním první části obchvatu Žďáru se změní přednost v jízdě na křižovatce u Mělkovic (na snímku) a ve žďárské průmyslové zóně. Foto: René Rámiš

Jamští zastupitelé o problému diskutovali v rámci svého zasedání. Křížení ulice Jamské a obchvatu bude podle nich nebezpečné. Vedení obce se následně obrátilo na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem.

„Máme obavy, křižovatka bude nepřehledná. Navíc v zimě to tam bude určitě klouzat. Silnice ve směru od Jam ke Žďáru je v tom místě do kopce. Problém vidíme i v tom, že hlavní silnici pak těžko přejdou pěší. S nimi asi nikdo nepočítá, přitom tam chodí lidé na Grejdy na chaty. Ale teď už se s tím nedá nic dělat, výběrové řízení na dodavatele stavby už je hotové," povzdech si starosta Jam Jiří Šikl. Podle Jamských by v dané lokalitě mnohem bezpečněji působil kruhový objezd. „Je ale těžké to posuzovat, to musí odborníci," dodal Šikl.

O kruhovém objezdu ale ŘSD neuvažovalo. „Okružní křižovatka se dělá v místech s kapacitními problémy. Podmínkou je, aby byla vyvážena intenzita dopravy jednotlivých větví. A po silnici I/19 bude jezdit aut daleko více, než po vedlejší komunikaci," odpověděla na otázku možnosti změny křižovatky průsečné na okružní ředitelka ŘSD Marie Tesařová.

Z Jam jezdí do Ždáru za prací podle slov starosty nejméně polovina obyvatel obce. „Nejde ovšem jen o Jamské, ale také o nákladní auta a autobusy, které tuto trasu pravidelně využívají. Komplikace jsme tam zaznamenali už dříve, a to na železničním přejezdu. Ten se pak vyřešil světelnou signalizací. A teď se s podobnou situací budeme muset potýkat o padesát metrů dál. Teď už je ale zbytečné o tom mluvit, uvidíme časem, jak to dopadne," řekl Jiří Šikl.

Přeložka silnice I/19, která má především ulevit dopravní situaci na Novoměstské ulici ve Žďáře nad Sázavou, změní hned dvě křižovatky. „Jamskou" v průmyslové zóně a druhou u Mělkovic.

„Hlavní komunikací bude přeložka, ta bude nově silnicí první třídy. Současný úsek od křižovatky od Mělkovic do Žďáru až po ulici Smetanovu bude zařazen do sítě místních komunikací a předán městu. Takže se změní i přednosti v jízdě," potvrdila Marie Tesařová. Obavy o bezpečnost by ale podle jejího mínění řidiči mít neměli. Rychlost aut bude upravovat nové dopravní značení. ⋌dokončení na 

V nových křižovatkách budou odbočovací pruhy. „Rychlost před oběma inkriminovanými křižovatkami bude na hlavní silnici omezena na sedmdesát kilometrů v hodině. Neplánujeme žádnou jinou úpravu, uvidíme, jak se tam bude jezdit. U nových staveb vyvstanou vždycky nějaké obavy, až praxe ukáže, jestli bude zapotřebí ještě něco zohlednit," vysvětlila Marie Tesařová.

Situaci chodců na křižovatce u Jamské ulice by v budoucnu mohl vyřešit nadchod, o němž začínají uvažovat ve žďárské radnici. „Přechod tam udělat nemůžeme. Ale chtěli bychom tamní situaci řešit, což nejde jinak, než mimoúrovňově – buď podchodem nebo nadchodem. Jednodušším a lacinějším řešením by byl zřejmě nadchod. Ale
i ten bude v rámci statisíců až milionu korun," prohlásil místostarosta Žďáru nad Sázavou Josef Klement.

Pro větší bezpečnost cyklistů by zase mohla vzniknout ve Žďáře ve směru na Nové Město cyklostezka, o níž se už delší dobu uvažuje. Ta by začínala v ulici Novoměstské. „Jakmile nám bude do majetku města vrácena silnice vedoucí od křižovatky u Mělkovic do Žďáru, tak se pak začneme bavit o tom, jestli vybudujeme cyklopruh, cyklotrasu nebo cyklostezku. Vše se bude odvíjet od množství potřebných finančních prostředků," upřesnil Klement.

Dopravní situace v Novoměstské ulici ve Žďáře by se měla po vybudování první části obchvatu města uklidnit. Doprava v okresním městě ale ještě ani zdaleka nebude vyřešena úplně.

„Nejsem si jistý, jestli se přeložkou hlavní silnice pro Žďár něco změní. Problémovým místem bude kruhový objezd u Enpeky. Ten už je ucpaný nyní, a pokud se nenajde řešení nějaké jiné propojky na Jihlavu, tak bude 
i nadále," řekl Jiří Šikl.

Autor: Redakce

11.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pustil do domu cizí ženu, přišel o 63 tisíc korun

Poslanec Martin Lank

Martin Lank: Největší klad programu Realistů je jeho reálná splnitelnost

Předseda strany nemůže zůstat za bukem, říká Jan Veleba

Vysočina - Jediný předseda celostátní strany z Vysočiny Jan Veleba jde i do těchto voleb. Je lídrem Strany práv občanů (SPO) pro Vysočinu.

OBRAZEM: Děti z Vysočánku si pohladily krajtu

Žďár nad Sázavou – Netradiční zážitek za sebou mají děti ze žďárské Mateřské školy Vysočánek. Ve středu dopoledne je navštívilo duo Eden s ukázkou představení s opičkami, pudlíky a hady – krajtou albínskou a hroznýšem královským.

Nejtepleji bylo v září v Dukovanech, nejvíc pršelo ve Velké Bíteši

Vysočina - Září bylo oproti průměru neznatelně chladnější. Průměrná měsíční teplota na Vysočině byla 11,4 °C, což představuje odchylku -1 °C od dlouhodobého normálu za období 1981 - 2010.

Žďárští hledají stromy svobody

Žďár nad Sázavou – Stromy svobody sázené v přelomových letech 1918-19, 1946-7, 1968 a 1989 chce najít a ošetřit občanská iniciativa Žijeme Žďárem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení