Prostřednictvím ní si mohou občané města i celého spádového obvodu na webových stránkách městského úřadu Nové Město na Moravě zjistit informace o aktuálním stavu jimi podaných žádostí, mimo jiné o vydání řidičského a občanského průkazu nebo cestovního pasu.

„Doufáme, že tak dojde ke zvýšení komfortu poskytovaných služeb a zároveň snížení počtu telefonátů a dotazů lidí zajímajících se o to, zda už mají své doklady připravené,“ vysvětlil Petr Hanych, tajemník tamní radnice.

Jak aplikace funguje? Například pro zhotovení občanského průkazu je stanovena maximální lhůta 30 dnů. Ta může být s ohledem na technické možnosti Státní tiskárny ceniny kratší a žadatel se díky nové službě dozví, že je již možné si doklad totožnosti vyzvednout.

Informace on–line

Získat informace o aktuálním stavu podaných žádostí mají už téměř rok k dispozici i lidé přicházející v úředních záležitostech na Odbor dopravy a Odbor sekretariát tajemníka a vnitřních věcí v Městském úřadě ve Žďáře nad Sázavou. Na základě objednávkového systému si tam mohou vyřídit činnosti týkající se registru vozidel, řidičských, profesních a občanských průkazů, digitálního tachografu, dovozů vozidel, cestovních dokladů, matriky, ověřování, výpisů z rejstříku trestů či z obchodního rejstříku. On–line lze na zdarns.cz sledovat rovněž aktuální počet klientů čekajících ve frontě nebo zaměstnanců městského úřadu pracujících za přepážkami.

Zákazník objednaný přes internet má při odbavování vyvolávacím systémem přednost před ostatními klienty rovněž v Městském úřadě ve Velkém Meziříčí. Takto tam úředníci vyřizují dopravní a správní agendu.

Elektronický objednávkový systém zaveden nemají v Bystřici. „A ani o tom neuvažujeme. Klienti k nám mohou přijít i mimo úřední dny a my s nimi vyřídíme vše potřebné. Kromě toho mají možnost si telefonicky dohodnout schůzku s konkrétním úředníkem,“ uvedla Eva Špatková, tajemnice Městského úřadu Bystřice nad Pernštejnem.

--------------

Postup objednání

Do internetového prohlížeče je nutné zadat adresu daného města a na titulní stránce kliknout na odkaz elektronický objednávkový, nebo vyvolávací systém. Poté stačí vybrat odkaz Objednávka a dále postupovat podle instrukcí. Systém objednanému přidělí čtyřmístný PIN kód, který zadá po příchodu do budovy úřadu do vyvolávacího systému. Bude obsloužen v jím zamluvený čas. Podmínkou ovšem je, přijít skutečně ve sjednanou dobu. Pokud se zpozdíte, na vyřízení budete muset čekat jako kterýkoli jiný občan.