Občanské sdružení za zdravé město bez kamionů vzniklo 30. března. "Jako reakce na zarputilou snahu starosty Miroslava Báni prosadit více než třicet let starou variantu řešení tranzitu dopravy městem, a to bez ohledu na současnost,“ uvedl za předsednictvo Sdružení Karel Navrátil.

Starosta sám nerozhoduje

Miroslav Báňa byl, jak doslova uvedl, výrokem šokován. „Tento útok na moji osobu se nezakládá na pravdě. O dané problematice nemohu rozhodovat sám. O variantách se jedná už více než dva roky se správci sítí nebo s Ředitelstvím silnic a dálnic,“ řekl starosta Velké Bíteše.

Občanské sdružení za zdravé město bez kamionů podporuje výstavbu velkého obchvatu města. „Vybudování nového dálničního přivaděče sice odlehčí obyvatelům několika domů v ulici Kpt. Jaroše, ale nepředstavuje definitivní východisko z problémů s narůstající nákladní dopravou ve městě,“ myslí si Karel Navrátil. „Bylo by lepší společným úsilím postavit velký obchvat, který by kamiony odvedl pryč z města. Komunikace by mohla vést za novými bytovkami v Jihlavské ulici po trase vysokého napětí. Bylo by to ideální i z hlediska výkupu pozemků. Nemají totiž pod dráty takovou hodnotu,“ vyjádřil stanovisko členů Občanského sdružení Karel Navrátil.

Referendum rozhodne o přeložce

Starosta města tvrdí, že se vybudování velkého objízdného tahu Velké Bíteše nebrání. „Přeložka ulice Kpt. Jaroše je úplně jiný projekt, na obchvatu absolutně nezávislý. Jednání o jihozápadní a jihovýchodní větvi obchvatu se všemi zainteresovanými stranami zabere mnoho času, zatímco přeložka dálničního přivaděče má pouze krátkodobý výhled,“ vysvětlil Miroslav Báňa. O výstavbě přeložky ulice Kpt. Jaroše rozhodnou Bítešští v referendu 25. května. „Dopravní situace ve městě je příšerná. Určitě by bylo lepší, kdyby nákladní auta jezdila tady za domem než přes město,“ vyjádřila se Radka Preisová, která bydlí v jedné z bytovek v Jihlavské ulici.