Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Žďáru se začne stavět v roce 2015

Žďár nad Sázavou - Z Novoměstské ulice kolem vlakového nádraží, Klafaru, okolo Starého Dvora a Tokozu až na pražskou výpadovku. Tak zhruba bude vypadat obchvat Žďáru. Obyvatelé okresního města na něj čekají více než třicet let.

26.7.2008
SDÍLEJ:

V roce 2015 bude zahájena stavba obchvatu Žďáru. Začne na Novoměstské ulici, obkrouží město a u firmy Tokoz se napojí na silnici 1/37 ve směru na Prahu. Foto: Deník/ Lenka Mašová

„V současné době město zajistilo geotechnický průzkum přeložky silnice I/37 a zeměměřičské podklady,“ informovala vedoucí žďárského odboru rozvoje a územního plánování Irena Škodová.

„Domluva s Ředitelstvím silnic a dálnic je taková, že další potřebnou dokumentaci zajistí oni, a to včetně výkupu pozemků. Není však vyloučeno, že ve snaze urychlit realizaci stavby město nakonec zabezpečí ještě něco dalšího. To by však samozřejmě museli podpořit zastupitelé,“ sdělila Irena Škodová.

Ačkoliv se jedná o investici, která bude hrazena ze státních peněz, za zeměměřičské podklady už Žďárští zaplatili 492 tisíc korun a za geotechnický průzkum 25 tisíc.

A ty od státu s největší pravděpodobností zpět nedostanou. „S tím opravdu nepočítáme. Jsme však rádi, že plánování stavby obchvatu je v takovém stadiu, v jakém je, že se prostě něco posunulo dopředu,“ vyjádřila se žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová.

Obyvatelé Žďáru, a to hlavně řidiči, se většinou staví za pokud možno rychlou stavbu komunikace, která je řadu let jenom na papíře. „Přes město se hlavně v odpoledních hodinách nedá projet už dnes, a když vezmeme v úvahu, že aut pořád přibývá, obchvat je jediné možné řešení,“ prohlásil František Dymák ze Žďáru nad Sázavou.

Větší zájem lidí o stavbu se však podle úředníků žďárské radnice dá očekávat v situaci, kdy se začne dít něco konkrétního. Obchvat na dalších dvacet až třicet let „Momentálně žádné negativní ohlasy nemáme, ale ještě nebylo započato s masivním výkupem pozemků a také se nejedná o zastavěnou oblast. Lidé však často reagují až ve chvíli, kdy přijedou stavební stroje,“ poznamenala Irena Škodová.

Obchvat, který by se měl začít stavět v roce 2015, má vyřešit dopravní situaci minimálně na dalších dvacet let. Kudy povede obchat?

----------------

Mapa obchvatu

#nahled|https://g.denik.cz/41/dc/obchvat2006_zdar_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/41/dc/obchvat2006_zdar.jpg|Obchvat Žďáru…#
--------------


Zvěřinová: Konečně se něco děje

Žďár nad Sázavou - V roce 2015 by se podle předpokladů mělo poprvé kopnout do země při stavbě léta plánovaného obchvatu Žďáru nad Sázavou. Že k tomu už skutečně dojde, v to doufá žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová.

Jak dlouho se vůbec o obchvatu města hovoří? Pamětníci se zmiňují o desítkách let…

To je pravda, o obchvatu se začalo uvažovat už v sedmdesátých letech minulého století. Od té doby se však město podstatně rozrostlo.

Jaká je předpokládaná cena stavby?

To v současné době ještě není možné říct. Hodně hrubým odhadem tak 1,5 až 1,7 miliardy korun. Celé to bude platit stát, stejně jako vybere firmy, které obchvat Žďáru zhotoví.

Jak dlouho taková stavba může trvat?

Možná tři nebo čtyři roky. Záleží na tom, jak bude trasa obchvatu nakonec vypadat. Pokud na ní budou mosty a tunel, bude to samozřejmě trvat déle. Stavět se zřejmě bude po etapách. Stavební firmy jsou schopny pracovat dostatečně rychle, ale hodně záleží také na tom, jestli bude plynulé financování.

Současný plán obchvatu přesně znázorňuje trasu komunikace?

Přesné vyměření provede Ředitelství silnic a dálnic poté, co jim předáme zeměměřičské podklady, které budou zhotoveny do konce srpna, a také výsledky orientačního geotechnického průzkumu. Ten byl dokončen v červnu. Protože ještě neznáme naprosto přesné vyměření, v současné době máme tak trochu svázané ruce. Nemůžeme nic slíbit, nic prodat. A lidé chtějí vědět přesně, jestli obchvat skutečně zasáhne jejich pozemek, nebo třeba povede jen o pár metrů dál.

Žádosti o konkrétní informace jsou tedy na denním pořádku?

Na tom není nic divného. Obchvat má například zasáhnout i do zahrádkářské kolonie za Stalingradem, zahrádkáře tedy logicky zajímá, kterých pozemků se to dotkne. To však budeme vědět, až projektanti naplánují přesnou trasu obchvatu. Předpokládáme, že by to mohlo být příští rok.

Věříte tomu, že zaplacení podkladů za půl milionu z městské kasy přispěje k urychlení stavební akce?

Doufáme. Obchvat města chceme co nejdříve a jsme rádi, že se po dlouhých letech konečně začalo něco dít.

Autor: Lenka Mašová

26.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bratři Ebenové.

Na žďárském pódiu se potkají bratři Ebenové a Robert Křesťan & Druhá tráva

Ilustrační foto.

Do obecního úřadu vnikl zloděj

Úsekové měření u Meziříčí přešlo do ostrého provozu

Velké Meziříčí – Ze zkušebního do ostrého provozu již přešlo úsekové měření na dálnici D1 mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou. Kvůli rekonstrukci komunikace je tam rychlost snížena na osmdesát kilometrů v hodině, mnozí řidiči však toto omezení mezi 146. a 153. kilometrem nerespektují.

Krajská derby ve florbalové Národní lize bodový zisk nepřinesla

Bystřice nad Pernštejnem, Havlíčkův Brod – Utkání 5. kola Národní ligy – skupiny Východ proti tradičním rivalům florbalistům Bystřice i Žďáru příliš nevyšla.

Musilův memoriál ovládli závodníci z Nového Města

Studnice – Za krásného slunečného počasí se o uplynulém víkendu konal u turistické chaty ve Studnicích, nedaleko Nového Města na Moravě, v pořadí již sedmý ročník Memoriálu Cyrila Musila. V tomto roce byl navíc také mistrovstvím České republiky v přespolním běhu veteránských kategorií.

Školáci si na chvíli vyzkoušeli, jak se cítí nevidomí

Žďár nad Sázavou – Se životem především nevidomých lidí, ale i dalších osob s nějakým zdravotním handicapem, se měli možnost naučným a zároveň i hravým způsobem seznámit žáci Základní školy Švermova v rámci programu Hele lidi. Ten připravuje Aliterra, zapsaný ústav z Tasova na Velkomeziříčsku (dříve Slepíši).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení