„Dbát je třeba na zvýšenou opatrnost, zejména při výjezdu na obchvat a zvláště při příchodu a odchodu na nové autobusové zastávky,“ uvedl starosta Skleného Zdenek Haller s tím, že obyvatelé byli rovněž upozorněni, aby poučili své děti ohledně bezpečnosti pohybu a přístupu k novým zastávkám.

Stavební práce za 114 milionů korun bez DPH na více než dvoukilometrovém obchvatu Skleného na státní silnici I/37 začaly na jaře loňského roku. Místní o něj usilovali dvě desetiletí, přičemž provoz v obci po tu dobu sílil. „Silnice tady prakticky kopíruje dálnici D1, a řidiči z dálnice sjíždějí, aby se vyhnuli mýtným branám,“ řekl již dříve starosta Haller.

Kromě toho, že přeložka státní komunikace pomohla centru obce od tranzitní dopravy na úzké silnici s nepřehledným „esíčkem“, šoférům přináší větší komfort při cestování. Většina zbývajících prací spojených s uspořádáním okolí by měla být podle slov starosty Skleného dokončena do závěru listopadu.

Součástí projektu je mimo jiné i úprava příjezdové cesty, místních komunikací, chodníků, sjezdů, polních cest, výstavba protihlukové stěny i zárubní zdi podél „sedmatřicítky“. Řešena byla také hráz v prostoru rybníků Silnice a Babák.

"Komunikace I/37 tvoří jednu z hlavních spojnic Pardubického kraje s Brnem a jeho okolím. V úseku mezi Žďárem nad Sázavou a napojením na dálnici D1 u Velké Bíteše však vykazovala při průjezdu obcí Sklené nad Oslavou řadu dopravních závad, které jsou nyní díky nové silnici odstraněny,“ uvedli ve zprávě o zprovoznění obchvatu zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR coby správce dotčené silnice.