Dvoumilionová krajská dotace umožnila městu vybudovat specifickou trať pro terénní cyklistiku, takzvaný pumptrack, která patří aktuálně svými parametry k největším v České republice. Náklady dosáhly přibližně 2,8 milionu korun. „Výstavbou pumptracku se nejen rozšířila nabídka sportovní a volnočasové infrastruktury pro obyvatele, ale také očekáváme zatraktivnění cyklodestinace v konkurenci dalších areálů zaměřených na milovníky terénní cyklistiky, zejména pak v cílové skupině rodin s dětmi,“ uvedla Jana Fischerová, náměstkyně hejtmana pro oblast kultury, památkové péče, cestovního ruchu a mezinárodních vztahů.

Novoměstští si byli vědomi toto, že Vysočina Arenu je třeba neustále zatraktivňovat. „Časem se všechno omrzí, a tak je potřeba přidávat stále něco nového,“ konstatoval novoměstský starosta Michal Šmarda.

Pumptrackové tratě dovolují na relativně malé ploše vytvořit podmínky pro získání dovedností a návyků pro jízdu v terénu. Jezdec se postupně zdokonaluje a používá „pumpování”, tedy pohyb nahoru a dolů, jako hnací sílu jízdního kola místo šlapání. To bylo zohledněno i při návrhu novoměstské tratě, která je koncipována jako okruh pro začátečníky, na který pak navazují obtížnější části. Umístění tratě v areálu Vysočina Areny bylo zvoleno v souvislosti s ostatní infrastrukturou a zázemí pro návštěvníky.

„Některé pumptracky v Česku mají povrch z uježděné hlíny, jiné jsou asfaltové. Ve Vysočina Areně byl zvolen asfaltový povrch, který je bezúdržbový a má široké spektrum využití jak pro jízdní kola, tak i skateboardy, in-line brusle nebo dětská odrážedla. Navíc je provozuschopný už krátce po dešti a při mírnějších zimách v podstatě celoročně,“ upřesnil krajský cyklokoordinátor Petr Stejskal.

V následujících týdnech ještě dojde k zatravnění okolních ploch, výsadbě zeleně, nástřiku vodicích čar a doplnění drobného mobiliáře. „Veřejnost se může těšit i na oficiální otevření pumptracku s doprovodným programem, které je naplánováno spolu s tradičním otevíráním singletracků na začátek sezony 2019,“ doplnil Stejskal.