„Předpokládáme, že koncem února, nebo začátkem března by smlouvu mohli schválit zastupitelé, a schvalovat ji budou také v Budči," informoval starosta Nového Veselí Zdeněk Křivánek. „V rámci dohody bychom společně s obcí Budeč zadali a zároveň předfinancovali zpracování projektové dokumentace k územnímu rozhodnutí na tento obchvat. Na základě dokumentace bychom pak provedli odkupy stavbou dotčených pozemků od jejich majitelů," doplnil starosta.

Trasa odvedení tranzitní dopravy z městyse Nové Veselí i nedaleké Budče by měla vést východně, tedy ve směru na Březí nad Oslavou.

Odvedení dopravy

Před začátkem samotné stavby by pak kraj pozemky vykoupil a uhradil náklady spojené se zpracováním projektové dokumentace. Dohodou mají být také vymezeny komunikace, které po výstavbě obchvatu zůstanou ve správě kraje.

Vznikající smlouvu potvrdil krajský úřad. „V současné době se pracuje na smlouvě o spolupráci. Předpokládáme, že bude předložena ke schválení na letošním druhém jednání zastupitelstva kraje," vyjádřila se mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová.

O obchvatu, který by odvedl tranzitní dopravu z rušné spojnice mezi Žďárem a Jihlavou, usilují v Novém Veselí s třinácti stovkami obyvatel už dlouhou řadu let. Frekventovaná komunikace tam vede asi na třinácti stovkách metrů středem městyse, přičemž v tomto úseku je i několik nepřehledných zatáček a další nebezpečná místa.

Podle výsledků studie Ředitelství silnic a dálnic ČR z roku 2009 městysem denně projede na šest a půl tisíce osobních i nákladních aut.

Výhledový termín stavby zatím není znám. „Kdy dojde k vlastní realizaci obchvatu, nebylo rozhodnuto," sdělila Jitka Svatošová.

V minulých letech už frekventovaná krajská silnice II/353 mezi Žďárem a Jihlavou obešla jiné obce. V roce 2009 se její trasa změnila, když zamířila mimo tisícihlavý Bohdalov, předloni byl zprovozněn obchvat Jamného na Jihlavsku s pěti sty obyvateli.