„Nové Veselí se dočká obchvatu, pokud na něj Kraj Vysočina sežene dotaci," uvedl hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek. „Diskuse o obchvatu Nového Veselí je dlouhodobá, široká, angažovalo se do toho množství různých představitelů," dodal Běhounek.

Návrh smlouvy se týká spolupráce kraje s Novým Veselím a sousední obcí Budeč, které by obchvat také pomohl. Samosprávy by podle návrhu měly zaplatit projekt potřebný pro územní rozhodnutí 
o stavbě a vyjednat výkupy pozemků. V případě uskutečnění stavby od nich kraj dokumentaci i půdu vykoupí.

Apel prezidenta

Hejtman upozornil na to, že bez dotace kraj obchvat stavět neplánuje. „V případě, že se na to nepodaří sehnat peníze, 
z rozpočtu kraje to zatím ve výhledu není," sdělil Běhounek.

Městys Nové Veselí za vybudování nových zhruba pěti kilometrů frekventované silnice II/353 mezi Žďárem nad Sázavou a Jihlavou bojuje dlouhá léta, po svém zvolení se za stavbu přimlouval i prezident Miloš Zeman, který ve Veselí chalupaří.

„Posun to rozhodně je. Jakmile dohodu o spolupráci příští týden schválí krajští zastupitelé, můžeme vypsat výběrové řízení na projekto
vou dokumentaci k územnímu rozhodnutí pro obchvat," vyjádřil se starosta Nového Veselí Zdeněk Křivánek s tím, že společně s Budčí projekt zadají a předfinancují.

„Na základě přesné dokumentace bychom pak provedli odkupy všech stavbou dotčených pozemků od jejich majitelů," doplnil starosta Křivánek s tím, že městys Nové Veselí má už nyní ve svém vlastnictví asi osmdesát procent pozemků, kterých se obchvat 
v jejich katastru dotkne. Zpracování projektu včetně administrativních náležitostí by podle starostova odhadu mohlo vyjít zhruba na tři čtvrtě roku.
Trasa odvedení tranzitní dopravy z městyse i nedaleké Budče by měla vést východně, tedy ve směru na Březí nad Oslavou. 

Frekventovaná komunikace v Novém Veselí vede asi na třinácti stovkách metrů středem městyse, přičemž v tomto úseku je i několik nepřehledných zatáček a další nebezpečná místa. Loni tamní lidé za obchvat podepisovali petici a místní ženy začaly plést šálu, kterou chtějí položit na celou trasu obchvatu – zatím mají několik stovek metrů.

Podle výsledků studie Ředitelství silnice a dálnic ČR z roku 2009 městysem denně projede na šest a půl tisíce osobních i nákladních aut.

V minulých letech už frekventovaná krajská silnice II/353 mezi Žďárem a Jihlavou obešla jiné obce. V roce 2009 se její trasa změnila, když zamířila mimo tisícihlavý Bohdalov, předloni byl zprovozněn obchvat Jamného na Jihlavsku s pěti sty obyvateli.