„V republice první nejsme, ale na Žďársku ano. Jde o to, že pokud někdo pošle v pracovní době jakýkoliv dotaz prostřednictvím on-line poradny, jsou naši zaměstnanci schopni prakticky okamžitě zareagovat a zodpovědět jej,“ vysvětlil novoměstský starosta Michal Šmarda.

On-line poradna se objeví ihned po spuštění webových stránek města v pravém dolním rohu. Stačí na ni jen kliknout, napsat své jméno a odeslat dotaz. „V testovacím provozu ji obsluhují lidé z informačního centra a z oddělení informatiky. Podle dotazů následně vyhodnotíme, kdo se k nim přidá. Předpokládáme, že bychom zaškolili zaměstnance podatelny, případně někoho dalšího, třeba v recepci Městských lázní, pokud bychom zaznamenali větší množství dotazů týkajících se právě Městských lázní,“ uvedl Michal Šmarda.

Lidé se v on-line poradně mohou zeptat na cokoliv. „Ještě se vychytávají nějaké mouchy, ale zdá se, že to funguje dobře, a lidé, kteří navštěvují web, novou službu rádi využívají. Ptají se například na to, kolik je u nás sněhu nebo zda se dá lyžovat i mimo Vysočina Arenu. Přicházejí také dotazy ohledně provozu Městských lázní či služeb na městském úřadě,“ prozradil Josef Humlíček z novoměstského informačního centra.

„Nelze to brát jako diskusní fórum, kde se diskutuje o problémech. Ptát se mohou místní i lidé odjinud. Je to mnohem rychlejší, než když člověk na úřad volá. Napíše dotaz, naši zaměstnanci zjistí odpověď a okamžitě píší zpět,“ doplnil Michal Šmarda.

Nová služba, která byla spuštěna v prvním únorovém dni, si rychle našla své uživatele. „Za prvních šest dní se dotázalo přes sto padesát lidí,“ poznamenal tvůrce novoměstské elektronické služby Zbyněk Grepl.

Stejně jako ostatní služby, tak i tato je zneužitelná. Toho se ovšem radnice zatím neobává. „Samozřejmě, že se najdou i „prudiči“, ale je jich minimum. Je to jako se vším. Když chce někdo prudit, tak to udělá. Naštěstí je podobných lidí minimum. Z Novoměstských mám v tomto případě velmi dobrý pocit. I u služby Lepší místo, což je něco trochu jiného, dodržují v drtivé většině právě účel, pro který byla služba zřízena,“ podotkl Michal Šmarda.