„Proto jsme se i letos rozhodli zaplatit poplatek za udržování systému. Ten činí korunu na jednoho obyvatele, takže Nové Město na Moravě to ročně stojí přes deset tisíc korun. Díky Lepšímu místu se nám ale podařilo navázat přímou komunikaci s místními obyvateli," podotkl starosta Nového Města na Moravě Michal Šmarda.

Lidé, kteří si povšimnou jakéhokoliv nedostatku ve městě nebo v jeho místních částech, jej mohou nafotit a prostřednictvím webových stránek Lepšího místa o něm informovat novoměstský úřad. „Jde o konkrétní případy, kdy jde člověk po ulici, něco se mu nelíbí, vyfotí to a my na jeho podnět pak reagujeme. Takto se nám daří udržovat komunikaci mezi městem a jeho obyvateli. Snažíme se reagovat pokud možno rychle. Tak, aby byly dané problémy co nejdříve vyřešeny," vyjádřil se Michal Šmarda.

Lidé radnici upozorňují například na chybějící odpadkové koše, na absenci veřejného záchodu v některých lokalitách, na poškozené herní prvky nebo na odstavené vraky aut v ulicích města.

Projekt Lepší místo nepoužívá pouze Nové Město na Moravě, ale připojila se i další města a obce. „My jsme byli průkopníci. A Lepší místo se nám dokonale osvědčilo. Je to v podstatě dobrý způsob, jak upozornit úředníky, že se někde něco děje. Něco, co je zapotřebí napravit. Mnohdy jde o drobnosti, ale i o ty se musíme postarat. A díky Lepšímu místu se nám to daří," řekl starosta.

Lepší místo

Prostřednictvím informačního webu Lepší místo upozorňují lidé úředníky na nedostatky ve městě. Jde o u jednoduchý a efektivní komunikační nástroj mezi úředníky, firmami i místními obyvateli. Pro jednodušší využití této služby si mohou lidé aplikaci stáhnout do svého „chytrého" telefonu a s jeho pomocí pak své tipy vkládat i sledovat průběh řešení.