„Chceme nejdříve vyřešit cyklostezku podél Bystřičky od Lužánek až k Domanínku. Problémem je územní plán, podle kterého by mohla být stezka po levé straně řeky, ale my ji chceme po pravé,“ sdělil místostarosta Josef Vojta s tím, že záměr si vyžádá změnu územního plánu.

Pravá strana vodního toku se jeví jako vhodnější proto, že tamní pozemky jsou v držení několika majitelů, zatímco na protilehlé straně je vlastníků více. A všichni by s cyklostezkou přes své pozemky nemuseli souhlasit. Zatím je záměr ve fázi přípravy projektu pro územní řízení.

Cyklostezek by však mělo kolem Bystřice přibýt více. „Chtěli bychom okolí města propojit cyklistickou „pavučinou“,“ uvedl Josef Vojta.

Další trasa, která má být zahrnuta do žádosti o dotaci, by mohla být upravena na „staré“ silnici z Domanína přes letiště až na parkoviště u Domanínského rybníka. „Je však třeba vyjednat s obcí Rozsochy prodej části cesty, která jim byla převedena od státu. Stezka pro cyklisty by byla vyasfaltována, zbytek komunikace využije jako dosud zemědělská technika,“ přiblížil místostarosta.

Šotolinová cyklotrasa může v budoucnu spojit Domanín a rekreační středisko Borovinka. Cyklisté nyní používají poměrně frekventovanou silnici, která je označena jako Pražská cyklostezka. „Je tam provoz a řidiči nejezdí právě nejpomaleji. Moc bezpečné to není. Cyklostezka by vedla mimo komunikaci,“ upřesnil místostarosta.

Řešením pro cyklisty je i záměr upravit málo frekventované silnice jako je například cesta z Lesoňovic do Pivonic až pod hrad Zubštejn nebo „spojovačka“ mezi Dvořišti a Lesoňovicemi.