Tak nyní vypadá dopravní situace ve Žďáře. Zádrhel v plynulosti dopravy nastal právě v Jamské ulici. Dlouhé řady aut na výjezdu z ní mají jen malou šanci dostat se na „devatenáctku“, pokud se nějaký řidič neslituje a nedá jim přednost.

„Ty kolony prostě nijak neomezíme, to není možné. Kruhový objezd na Jihlavské všichni chceme, tak to musíme vydržet. Jediné, co my můžeme udělat, je regulace dopravy alespoň v dopravních špičkách. Hlavně po druhé hodině odpolední, kdy končí pracovní doba v továrnách,“ sdělil zástupce šéfa Dopravního inspektorátu ve Žďáře nad Sázavou Zdeněk Kubík.

Dopravní policisté mají tedy stanoviště u ústí Jamské na hlavní komunikaci a průběžně na ní zastavují provoz, aby se tam dostala i auta vyjíždějící z průmyslové zóny. „Bohužel tam narážíme ještě na jeden problém. Můžeme dopravu na hlavní silnici pozastavit jenom na omezenou dobu. Nedaleko je světelná křižovatka, kterou by mohly kolony stojích vozidel ucpat,“ vysvětlil Zdeněk Kubík.

Se začátkem stavby někteří šoféři přijíždějící do města po Brněnské ulice řešili ještě další potíž. Instalované dopravní značky sice oznamovaly uzavření silnice, ale řidiči buď doufali, že ještě stavbou projedou, nebo si upozornění mylně spojili s uzavřenou „sedmatřicítkou“ před Vojnovým Městcem. Až těsně před zákazem vjezdu se pak otáčeli přímo na silnici, nebo ve vjezdech okolních firem.

Desítky označníků

„Po celém okrese je teď tolik červených šipek a dalších přenosných značek, že už člověk opravdu neví, kudy má jet. Navíc někde jsou stále značené i objížďky silnic, kudy se už dá projet. Je to hodně matoucí,“ poznamenala Jana Pavlíková z Velkého Meziříčí.

„V současné době je všude objížďka na objížďce, to je pravda,“ potvrdil Zdeněk Kubík. „Někde objízdná trasa platí jenom pro nákladní vozy, jinde i pro osobní dopravu. Dopravní značení je však umístěno nejlépe, jak to jen bylo možné. Řidiči jej ale skutečně musejí sledovat velice pozorně,“ dodal.

Doprava v Brněnské ulici bude kvůli stavbě „kruháče“, za který stát zaplatí devatenáct milionů korun, omezena až do podzimu. „Termín ukončení je v půli listopadu, ale podle zhotovitele by to mělo být už 21. října, aby stavbu neomezil případný nástup mrazů. Kvůli obavě z mrazivého počasí, díky kterému by mohla být poškozena finální asfaltová vrstva, se tato bude pokládat až na jaře. Přes zimu ale bude křižovatka průjezdná,“ upozornila žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová.

Žďárští se na stavbě kruhového objezdu budou podílet dvěma a půl miliony korun, na které vyjdou chodníky, přeložky a osvětlení.

Objízdná trasa ve směru od Jihlavy vede po silnici II/353 na křižovatku s ulicí Chelčického a pak ulicí Nádražní na křižovatku s ulicí Smetanova. Po Smetanově ulici šoféři jedou až na křížení se silnicemi I/37 a I/ 19. Objízdná trasa je obousměrná.