„Na možnostech úprav křižovatky pracujeme s odborem dopravy. Zvažujeme stále několik variant, hledáme přijatelné technické řešení," řekl žďárský místostarosta Josef Klement s tím, že rozhodnutí nepadne dříve než příští rok.

Frekventovaná křižovatka bývá často ucpaná. Při vjíždění na hlavní silnici musejí řidiči dlouho čekat. „Když jedu po Revoluční od orlovny k Brodské, je to, jak se říká, o nervy. Ve špičce se snažím té křižovatce vyhýbat," komentovala to řidička Lenka Kadlecová. Podle ní je to teď ve městě nejhorší křižovatka. „Myslím, že kruhový objezd by tam všechny problémy vyřešil," doplnila mladá žena.

Křižovatka je nebezpečná i pro chodce. Přechody jsou umístěné hned u výjezdů z ní. „Když odbočuji z hlavní doleva na vedlejší silnici a stojí tam auta, co naopak chtějí vjet na hlavní, není přes ně vidět, zda někdo na přechod pro chodce nevstoupil," upozornil Pavel Kulhánek. „S trochou nadsázky se stává z projíždění té křižovatky adrenalinový sport," dodal další žďárský řidič.

Radnice o nebezpečné křižovatce ví. Když děti ráno chodí do školy, u přechodů v Brodské ulici hlídkují bezpečnostní asistenti městské policie. „Pracují na místech, která jsou po ránu ohledně provozu nejproblematičtější, tedy v ulicích Brodská a Neumannova," potvrdil vedoucí strážníků Martin Kunc. Pro žďárskou radnici je frekventovaná křižovatka v sídlišti Stalingrad dlouhodobým tématem. Každá z dosud navržených možností jejích úprav má ale nějaké proti.

Radní před třemi lety uvažovali o stavbě světelné křižovatky, tu pak do pozadí odsunul záměr postavit kruhový objezd buď ten s vnějším průměrem kolem 28 metrů, či takzvaný mini kruhový objezd o průměru cca 13 až 24 metrů. Objezd by podle radních byl levnější než semafory, nespotřebovával by elektřinu a nepotřeboval by ani opravy případných poruch.

Malý kruhový objezd není tak náročný na místo jako ten velký nebo světelná křižovatka. Ta by se musela rozšířit o odbočovací pruhy, jež by zabraly parkovací místa, která jsou nyní v jejím okolí k dispozici. V sídlišti by je ale nebylo kde nahradit.

Okružní křižovatku v mini provedení v Brodské, která je silnicí první třídy, neakceptoval její správce Ředitelství silnic a dálnic ČR. Malý objezd, s průměrem 18 metrů, zamítli i policisté. Pro řadu místních je ale řešením nejpřijatelnějším. „Když se silnice rozšíří, budeme mít ten hluk a zplodiny už rovnou v obýváku," řekl Jan Kopeček.

Provoz na žďárských silnicích ovlivnilo otevření mostu na Klafar. „Další změna nastane s otevřením propojky Brněnské a Mělkovic, na které se pracuje," připomněl Josef Klement. Radnice na příští rok naplánovala nové měření hustoty dopravy ve městě.