To nabízí nová služba, která byla zavedena v Bystřici. „Na telefonní číslo 739 639 323 může kdokoliv zaslat formou „ememesky“ fotku toho, co se mu ve městě a jeho okolí nelíbí a co by tam prokazatelně být nemělo. Například černá skládka, vrak auta blokující místo na parkovišti nebo provoz, poškozená dopravní značka, převrácený kontejner s odpadky a podobně,“ přiblížil bystřický starosta Karel Pačiska.

Fotografie z mobilního telefonu přijdou na kontaktní číslo, kde je prakticky ihned někdo prohlédne a bude se snažit zprostředkovat nápravu. „Jde o to, abychom na tyto problémy, které obyvatelé registrují jako první, mohli rychleji reagovat. Naši zaměstnanci nemohou denně procházet město a kontrolovat co je kde špatně. A nikdo nemůže být všude. Proto si myslím, že nová služba bude přínosem,“ uvedl starosta.

Kontaktní číslo slouží pouze k posílání textových a obrazových zpráv, ale zatelefonovat a hovořit přímo s nějakým úředníkem není možné. Zástupci města navíc vědí, ze kterého telefonního čísla jim fotografie nebo textová stížnost přišla, pokud by chtěli jejího autora zpětně kontaktovat.

Bystřičtí se inspirovali ve městech, kde již s podobným systémem spolupráce městského úřadu s veřejností mají zkušenosti. „Myslím, že takovou službu mají například ve Svitavách a s výsledky jsou spokojeni,“ dodal starosta Pačiska.