Od podzimu 2014, kdy provoz biografu převzala příspěvková organizace města Kultura Žďár, se mnohé změnilo. „Vedle zásadních technických úprav, jako bylo zavedení a sjednocení nového prodejního on-line systému, vybudování pohoštění Biják café, nové propagace, internetových stránek, facebooku a v neposlední řadě také dokončení 1. etapy modernizace interiéru kina, jsme zapracovali na hospodárnosti v podobě úpravy času promítání a s tím související programovou nabídkou,“ informovala ředitelka Kultury Žďár Marcela Lorencová.

V biografu se promítá od čtvrtka do neděle, a to dva až tři filmy denně. „Součástí nabídky je mimo jiné klub pro náročnějšího diváka, nabídka pro školy, filmy se slevou pro seniory, menší filmové festivaly pro děti, příznivce dokumentů či muziky. Dále pak Vánoce v kině, přímé přenosy koncertů, balety a opery i letní kino,“ vyjmenovala ředitelka s tím, že programy, které příliš „netáhnou“ jsou nahrazeny jinými - letos bylo například ustoupeno od Baby kina.

Přibyl ale třeba film naslepo. Nabídka se rekrutuje ze snímků s menší návštěvností na premiérových projekcích, nicméně přesto zajímavých jak pro „fajnšmekry, tak i komerční diváky. Návštěvníci navíc platí vstupné až po skončení snímku, a to částku, na kterou si film naslepo sami ocení.

„Nově používáme i interaktivní metody práce s divákem, kdy se snažíme o akce typu Hororová noc, Večer s Deadpoolem - odvysílání dvou filmů po sobě se zvukovými a světelnými efekty v předsálí i sále v kombinaci s obsluhou baru a uvaděčů v maskách, a to včetně speciálních drinků a zvýhodněnou cenou vstupenek na oba filmy. V podobném duchu probíhají i půlnoční předpremiéry atraktivních filmů, jako bylo například Padesát odstínů svobody s „jahodovým šampíčkem“. S tím souvisí i snaha rozšířit komunikaci s divákem prostřednictvím sociálních sítí, vymýšlet soutěže o menu v baru, slevu na vstupenky, filmové kvízy a podobně,“ popsala ředitelka.

Doplnila, že nic z toho by však nebylo možné bez zájmu a nasazení zaměstnanců Kina Vysočina. „Výsledky hospodaření společně s vysokou průměrnou návštěvností - třetí nejvyšší v rámci celé republiky - ukazují, že modernizace prostor i programové nabídky se daří na takové úrovni, že místní lidé a především mladší věková kategorie nejen neodjíždí do okolních kin a multikin, ale že se k nám učí chodit i návštěvníci ze širokého okolí, kde bylo kino v minulých letech zrušeno,“ doplnila Marcela Lorencová.

Vývoj návštěvnosti Kina Vysočina

2015 - 11 455 lidí
2016 – 12 485 lidi
2017 – 18 670 lidí
2018 – 20 312 lidí (dosud)