Nic víc než hluboké výkopy zaplavené vodou na územních katastrech Velké Losenice a Hřiště tam zanechala brněnská společnost Keviton. Ta současně zničehonic opustila stavby podobných mostů na Vysočině u Starče na Třebíčsku, v Hluboké na Havlíčkobrodsku a v Radkově na Jihlavsku. Všechny po dokončení měly dohromady mít hodnotu 16,3 milionu korun.

Stavební beznaděj u pořežínského mostu skončila 1. října. V pondělí tam nastoupili dělníci z pardubického závodu mostních staveb společnosti Chládek & Tintěra, který stavbu v rámci nového výběrového řízení převzal a dokončí.

"Pokud nám v tom nezabrání krajně nepříznivé počasí, chceme, aby nejpozději koncem roku byl pořežínský most znovu otevřen. Radost z toho jistě budou mít zejména občané obce Velká Losenice a města Přibyslav," řekl serveru www.pribyslav.cz stavbyvedoucí David Wawreczka.

Firma nikdy žádný most nepostavila
Na skandální opuštění staveb čtyř mostů v Kraji Vysočina v hlavní zpravodajské relaci 8. srpna upozornila televize NOVA. "Místní lidé jsou naštvaní, znamená to pro ně další problémy. Už měsíce musí jezdit po mnohakilometrových objížďkách a zlepšení je v nedohlednu," řekl na kameru reportér David Pik.

Společnost Keviton byla založena v Brně v roce 2013, má devět zaměstnanců a 15 externích pracovníků. V nabídce služeb zmiňuje rekonstrukce bytových jader, stavbu rodinných domů, zateplování fasád či zemní práce včetně menších demolic, pokládky inženýrských sítí a terénních úprav. V referencích žádný most nemá. Na dotaz, proč se Keviton o zakázku ucházel, ale smluvené práce neprovedl, vedení společnosti neodpovědělo. Firmu prý čeká několikamilionové smluvní penále. Náměstek ředitele krajských silničářů Libor Joukl prohlásil: „Nebudeme se s nimi mazat, všechna penále, která vyplývají ze smlouvy, budou muset zaplatit.“

Ivo Havlík