Dopravní obslužnosti se v nejbližší době nedočká ani nově vznikající sídliště na Klafaru. Důvod? Podle vedení radnice především nedostatek peněz, ale i nezájem lidí. „Proč městská doprava nejezdí do místních částí Žďáru, třeba do Veselíčka nebo do Radonína? Nedaly by se zařadit linkové autobusy mezi městem a jeho místními částmi do městské dopravy, aby tam platily měsíční jízdenky hromadné dopravy?“ táže se jeden z cestujících na diskusním fóru žďárské radnice, kde mohou lidé pokládat dotazy starostovi Jaromíru Brychtovi.

„Vedlo by to k navýšení dotace města na provoz MHD, kterou provozuje soukromá dopravní společnost. Využití spojů by nebylo velké,“ reagoval žďárský starosta Jaromír Brychta s tím, že nejvíce se k obsluze MHD nabízí Stržanov. „Protože má nejvíce obyvatel. Avšak zatím nemáme žádné ohlasy ze strany tamních lidí, že by stávající dopravní spojení bylo nevyhovující,“ řekl šéf žďárské radnice Brychta.

Veselíčko má vlak

Podle starosty má Radonín malý počet obyvatel a jezdí tudy dost linek, podobně jako v Mělkovicích, i když tam projíždí linkových autobusů méně. „Ve Veselíčku je sice lidí více, ale zase prakticky v obci je železniční zastávka, takže odříznutí od světa tamním usedlíkům nehrozí,“ uvedl Jaromír Brychta.

Cestujícím by se líbily také akustické hlásiče zastávek v jednotlivých autobusech anebo třeba digitální panely na zastávkových sloupcích, podle kterých by zjistili, kdy pojede další spoj. I to se dá vyčíst z dotazů položených starostovi.

„Digitální panel je pěkná věc, ale něco stojí. Nehledě na to, že by mimo jiné určitě přilákal vandaly a jiné nenechavce. Se zavedením tohoto systému počítáme až v době, kdy si už opravdu nebudeme vědět rady s množstvím volných finančních prostředků,“ zní rozhodná odpověď Jaromíra Brychty.

Do nového sídliště Klafar zatím městská hromadná doprava také nezajíždí. Proč? Není o to podle vedení radnice zájem. „Většina těch, co v nových domech a bytech bydlí, jsou mladí lidé a obvykle jezdí svými auty. Takže hromadná doprava jim moc nechybí. Navíc na Stalingrad, kde autobusy jezdí, to přece není zase tak daleko,“ prohlásila Františka Zbořilová ze Žďáru nad Sázavou, která bydlí na rozhraní Klafaru a sídliště přezdívaného Stalingrad.
„O lince na Klafar uvažujeme. Obsluha bude na sídliště zavedena, až o to tamní obyvatelé budou mít dostatečný zájem,“ dodal Brychta.