Ještě letos, pravděpodobně na podzim, má ale dojít k obnově části vozového parku. Žďárská přepravní společnost ZDAR chce přikoupit dva nové stroje. Na rozhodování o tom, jaké autobusy budou do MHD v budoucnu zapojeny, se budou podílet sdělením svých dojmů i obyvatelé města. Během března si již mohli na čtrnáct dní vyzkoušet model IVECO Crossway LE. „Nyní je testován nízkopodlažní autobus značky SOR NB 12 City, který bude po městě jezdit do konce tohoto týdne. Poté přijde řada na další dva stroje Mercedes a Solaris,“ uvedl Lukáš Německý, vedoucí pravidelné autobusové dopravy společnosti ZDAR.

Dva modely, jež budou z této čtveřice vybrány, se tak zařadí do vozového základu žďárské hromadné dopravy. Díky tomu bude z této skupiny vyřazeno duo starších mercedesů, které nemají sníženou podlahu.

Koupi nových strojů by uvítalo i město, jež dotuje žďárskou MHD ročně několika miliony korun. Letos příspěvek činil 5,5 milionu. „Autobusy už mají své roky. Sami bychom proto chtěli, aby k obnově vozového parku došlo,“ komentoval Miloslav Dvořák ze žďárského odboru komunálních služeb.

Dva nové stroje však nejsou jedinou novinkou, které se obyvatelé města letos dočkají. Speciální pracovní skupina již ladí změny, které se na poli MHD chystají.

„Zatím však k tomu nemůžeme říci nic určitějšího. Nyní dochází k testování časů nasazených vozidel a vše se bude teprve vyhodnocovat. Až budou mít změny konkrétní podobu, bude veřejnost včas informována,“ podotkl Miloslav Dvořák s tím, že k tomu dojde pravděpodobně až ve druhé polovině roku.
„Změnu by potřebovaly hlavně zastávky, některé vypadají skutečně strašidelně,“ míní Jana Hanková ze Žďáru.

I s opravami těchto přístřešků město počítá, ale kvůli finanční náročnosti se k nim přistupuje postupně. „Většinou dochází k výměně jedné zastávky ročně, zbytek se snažíme opravovat po útocích vandalů průběžně. Je to ale velmi nákladné – hlavně výměna skleněných výplní,“ dodal Miloslav Dvořák.