Jedním z důvodů, proč město vybralo nového provozovatele autobusů v předstihu, ačkoliv stávající smlouva končí až k poslednímu prosinci příštího roku, byla podmínka ve výběrovém řízení týkající se technického standardu vozů MHD. Dopravce se tak může v průběhu půldruhého roku připravit na nové podmínky.
„Díky včasnému výběrovému řízení jsme již nyní mohli zažádat o dotaci na pořízení ekologických vozidel. Ta budou mimo jiné nasazena i na linkách MHD ve Žďáře. Pokud bude naše žádost úspěšná, plánujeme pořídit v průběhu příštího roku tři nové autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn,“ konstatoval ředitel společnosti Zdar Richard Latislav. Mezi podmínkami byl mimo jiné i požadavek různých druhů odbavení cestujících, například platba jízdného kartou, anebo připravenost dopravce na napojení k budoucímu integrovanému dopravnímu systému Kraje Vysočina či jinému dopravnímu systému.
Staronový dopravce v nové smlouvě nabízí cenu 39,77 koruny za kilometr s případnou každoroční úpravou podle inflace. V roce 2017 byla cena 38,49 koruny za kilometr. „Jsme rádi, že se nám díky výběrovému řízení povedlo dostat s cenou pod 40 korun za obsloužený kilometr. Nárůst o korunu považuji v porovnání s cenou z roku 2017 za velký úspěch, zvláště pokud se podívám po srovnatelných městech na Vysočině. Se započtením inflace jsme de facto získali cenu nižší, než jakou máme dnes,“ vyjádřil se místostarosta Žďáru Josef Klement.
Město v oblasti MHD, kterou aktuálně využívá 70 tisíc cestujících měsíčně a disponuje devíti linkami, chystá další rozvoj. „Postupně opravujeme důležité zastávky a přidáváme další. Nově mají zastávky ulice Libická a Sázavská a ještě letos přibude zastávka v ulici Brněnská u Policie ČR. Zároveň pracujeme na výměně semaforů tak, aby se nejen zrychlila cesta MHD přes město,“ sdělil žďárský starosta Zdeněk Navrátil s tím, že se počítá také se vznikem nového přestupního uzlu u polikliniky.