Město vlastní asi čtyřicet kilometrů chodníků. Po dlouhých diskuzích dospěli představitelé Meziříčí k návrhu, že by se udržovalo zhruba pětadvacet kilometrů.

„Jmenoval jsem přípravnou skupinu, která projela celé město a zmapovala všechny chodníky. Následně se udělal plán, které z nich se vlastně dají udržovat,“ popsal postup starosta František Bradáč.

Tam stroje nemohou

Některé cesty pro chodce se totiž ani odklízet nedají, protože nejsou vhodné pro stroje Technických služeb. Chodníky, které by se neodhrnovaly, se ale nachází v částech města s malým provozem.

„V těchto místech by se udržovaly pouze komunikace, které by lidé mohli využívat místo chodníku,“ vysvětlil starosta.

Přesný seznam cest pro chodce, které nebudou v zimě odhrnovány, bude zveřejněn například na stránkách města. Pětadvacet kilometrů udržovaných chodníků je navíc rozděleno podle důležitosti do třech skupin.

Do prvního pořadí patří zhruba sedm kilometrů nejvýznamnějších cest, které by měly být odklizeny ve čtyřhodinové lhůtě.

Další dvě pořadí mají shodně po devíti kilometrech chodníků. I zde je dána určitá časová lhůta. Například cesty pro pěší ve třetím pořadí musejí být upraveny během dvanácti hodin. „Než bych čekal tolik hodin, chodník si raději odhrnu sám,“ konstatoval Jiří Černý z Velkého Meziříčí.

Technické služby si budou muset na zimní sezonu pořídit další vybavení. Jenže kolik techniky dokoupit? „Pokud by byla slabá zima, byly by to zbytečně vydané peníze. Budeme muset najít vhodný kompromis,“ sdělil František Bradáč.

Lucie Kučerová