Vysoce abstraktní živá hudba plus minimalistický záběr pohybu tanečníků s minimem pohybových zkušeností jsou v programu festivalu zařazeny na sobotu 13. července od 18.30 hodin.

„Zkoušky probíhají odděleně na třech místech – v Jihlavě, Havlíčkově Brodě a Žďáře nad Sázavou. Až těsně před vystoupením se společně stančíme,“ sdělila Stáňa Holbová z Krajského úřadu Kraje Vysočina a upozorňuje, že mezi tanečníky figurují už zkušení senioři, kteří si v rámci jiného projektu zatančili na festivale už v loňském roce, letos přizvali i děti a vnoučata. Projekt zařazený do aktivit krajem podpořeného KoresponDance tak získává komunitní rozměr.

Vystoupení nastuduje se skupinou vysočinských tanečnic a jednoho tanečníka Petra Fornayová za doprovodu osmi hudebníků z tělesa Cluster Ensemble a hudby Philipa Glasse.

Třicetiminutové vystoupení je postaveno podle autorky Petry Fornayové, režisérky, tanečnice a choreografky na monotónních pohybech nohou. Více prostoru dostane horní část těla, hlavní roli budou hrát ruce a jejich čtyři nastudované sekvence, které interpreti budou opakovat v nahodilých sekvencích. K šedesátce amatérských vystupujících se v den představení přidají ještě děti z tanečního kempu KoresponDance.

„I letos jsem využila možnosti zatančit si pod vedením mladých lidí. Navíc budeme tančit před paní Marií Kinsky, před dámou, která tancem žije a umí ocenit snahu udělat v umění pokroky,“ vyjádřila se Pavla Radová, která je předsedkyní krajské rady seniorů Kraje Vysočina. Na zkoušku v Jihlavě dorazila s Marií Plachou a Věrou Divišovou, která je nejstarší tanečnicí, a jak sama říká, mají v rodině profesionálního tanečníka, a tak je zvědavá, jaký bude jeho komentář po zhlédnutí jejího výkonu.