Většina zákazníků je slušných, ale už v prvních dnech museli prodávající řešit pár výtržníků. Jednoho z nich musel uklidňovat David Dobrovolný, který se ve stánku stará o pití.
„Přišel jeden chlap, který chtěl pivo. Jakmile ho ochutnal, řekl, že mu nechutná. Jenže to pivo po stánku vylil a chtěl ještě vrátit peníze. Naštěstí nakonec odešel sám. Jinak se ty stovky návštěvníků chovaly docela spořádaně,“ řekl prodejce s tím, že kromě piva je největší zájem o svařák.
Oba nápoje vyjdou na šedesát korun. Limonáda je o dvacet korun levnější. Lidé si však ještě ke každému nápoji musí připravit sto korun navíc. Tu totiž zaplatí za kelímek. Peníze dostanou zpátky, pokud ho vrátí na odběrném místě. Zájem o pití je podle Dobrovolného velký. „Zásoby ale vydržely. Velkou výzvou ještě bude víkend. To sem budou přijíždět i cizinci. Zatím většina zákazníků byli Češi,“ okomentoval.
Kromě pití si lidé mohou na stáncích dopřát i jídlo nebo různé zákusky. Hlavním tahákem je párek v rohlíku za šedesát korun. Papriková klobása vyjde na sto padesát korun. Muffin pak stojí sedmdesát korun. Stan s jídlem obsluhuje Josef Černý. „Lidé se ještě nestihli opít, takže to jde dobře. Je znát, když pak musí další den vstávat do práce. Ta pravá makačka přijde o víkendu. Ale jsme připravení a měli bychom to zvládnout. Párek v rohlíku bude,“ přislíbil stánkař.
V okolí Vysočina Areny už jsou vidět fanoušci v oblečeni s motivy šampionátu. V prodejích vedou především čepice a zimní doplňky. Podle Jakuba Nováčka z obchodu s merchandisem si je nejčastěji kupují samotní Češi.
„Pak pocitově následují Poláci a Rakušané. Jen za první den jsme prodali stovky kusů. Stačí, aby přišla rodina, a každý si něco odnese. Potkávají se tu všechny generace a každý fandí. Ta sportovní atmosféra tu je hodně znát. Je dobře, že fanoušci nezlomili nad událostí hůl,“ popsal muž.
Čepice na biatlonovém šampionátu vyjde na tři sta korun. Pletená verze je o stovku dražší. Za mikinu pak zájemce zaplatí osm stovek. Kromě toho je v nabídce čelenka za dvě stovky, stahovací vak za sto padesát například šála za pět set korun. Tu si pořídila Karolína Holubová. „Chtěla jsem mít něco na památku kromě zážitku. A tohle je praktická věc, kterou využiju každou zimu. V obchodě bych za šálu sice zaplatila méně, ale lístky byly dražší a chci si to užít,“ uvedla.