. Hlavní představitelé Žďáru tak v současné době jednají o faktu, zda a jak by mohla tato služba být lidem i nadále poskytována. „Kdyby se město Žďár postavilo k tratím zády, tak náš majetek rozprodáme a lyžování na Žďársku skončí,“ uvedl lyžařský trenér a majitel firmy AB Sport Jiří Bradáč, který s nápadem na vybublání lyžařského areálu před sedmi lety přišel.

Podle většiny stávajících radních je zatím radnice odkupu vybavení souvisejícího s úpravami lyžařských stop nakloněna. Konečné slovo však ale bude až na nově zvolených městských radních a zastupitelích. Ti budou v případě koupě rolby, skútru, garáže, buněk, mapových práv a dalšího vlastnictví lyžařů novému faktu přizpůsobit pochopitelně i rozpočet. Nejedná se totiž o vybavení za desetitisíce ani statisíce korun. Lyžaři ale netrvají na tom, aby jim byly peníze dány hned „na ruku“, jsou ochotni se domluvit na splátkách.

„Rozložení na tři, čtyři roky není problém. Deset nebo dvanáct let ale už problém je. V tomto případě bychom se totiž dočkali části svých peněz až po sedmnácti, respektive devatenácti rocích od zahájení provozu,“ vysvětlil Jiří Bradáč. O podrobnostech splátkového kalendáře však současní radní zatím nejednali. „Záměr lyžařského oddílu jsme pouze vzali na vědomí a úředníkům z odboru školství, kultury a sportu zadali, aby připravili varianty případného provozování lyžařských tratí městem. Tímto bodem se pak budeme zabývat i na dalším jednání rady, tedy 18. října,“ sdělil žďárský starosta Jaromír Brychta.

V uplynulé zimní sezoně lyžařský oddíl TJ Žďár nad Sázavou upravil skútrem 659 kilometrů, rolbou pak dokonce 891 kilometrů lyžařských stop. Ty se nacházejí jak v okolí Žďáru, tak i směrem na Lhotku, v blízkosti Polničky, Hamrů nad Sázavou a Velké Losenice. Všechny úpravy tratí jsou z převážné části financovány ze zdrojů lyžařského oddílu. Ten dostává od města celkem 300 tisíc korun ročně a dalších 100 tisíc od čtyř výše uvedených malých obcí, v jejichž blízkosti vedou lyžařské okruhy. Náklady na provoz jsou ale mnohem vyšší.

A co se stane, když v říjnu, kdy ještě město rozhodnuto o koupi majetku lyžařů mít nebude, nasněží? Vyjedou rolby, nebo budou muset žďárští lyžaří pošlapávat stopy sami? „Doufáme, že takto brzy sněžit nebude. A kdyby přece jen ano, tratě zatím upravíme, nechceme trestat lyžaře, kteří za nic nemohou,“ přislíbil Jiří Bradáč s tím, že i kdyby byla péče o tratě v budoucnu doménou města, rádi by se o ně starali ve stejném složení jako dosud. Pouze nikoliv pod hlavičkou TJ Žďár, ale města.