Sraz historických vozidel pořádal Veteran Praga Car Club Brno a charakteristickým znakem setkání je pestrost značek i roků výroby jednotlivých aut. „Je to směs generací od dvacátých let až po dobu relativně nedávnou. Lidé mohou na setkání vidět staré pragovky, tatrovky, ale taky třeba legendární Jaguar E-type," uvedl pořadatel setkání Petr Fribert.

Jaguar E-type, vyráběný v šedesátých a sedmdesátých letech je ikona motoristické historie. Stroj s nezaměnitelným designem si vydobyl pověst jednoho z nejkrásnějších aut na světě. „A stal se také filmovou hvězdou. Ve filmu Tonoucí se stébla chytá jej řídil Louis de Funés. Auto se tam však objevilo v nepříliš lichotivé roli. Už tak dlouhou přední kapotu mu Funés roztáhl do úplně tragikomických rozměrů," usmívá se nad filmovým trikem motoristický nadšenec Jiří Svoboda.

Velká Bíteš se stala pouhou zastávkou spanilé jízdy z jižní Moravy na Vysočinu. „Startovalo se jako obvykle v Brně na Náměstí Svobody a přes Velkou Bíteš, kde byla přestávka na oběd, jsme pokračovali dál na Vysočinu. Naším cílem se stalo Zubří u Nového Města na Moravě. Na každé štaci se objevila stabilně zhruba padesátka vozů," upřesnil pořadatel Fribert.

Lidé si setkání veteránů ve Velké Bíteši užívali. Přicházeli jednotlivci i celé rodiny. Typickými návštěvníky se stali prarodiče s vnuky. „Já tady vidím auta, která jsem sám jako malý kluk obdivoval a vnuk zase zjistí, že ne všechno staré patří do šrotu," povídal například důchodce Zdeněk Veselý, zadíván do interiéru kabrioletu Aero 30 – jednoho z nejkrásnějších vozů československé automobilové historie.

Pořadatelský klub Veteran Praga Car Club Brno vznikl počátkem roku 1988. Už v roce 1990 uspořádal 1. Mezinárodní sraz českých historických vozidel, na startu se tehdy sešlo 64 posádek z Československa, Německa, Rakouska, Švýcarska, Itálie a Maďarska. Dnes necelá šedesátka členů klubu vlastní více jak sto vozidel české výroby. Renovací je přivádějí do původního stavu a tím je zachraňují před zničením. Oblíbeným cílem srazů brněnského klubu se již dříve stalo Žďársko, původně se milovníci starých aut scházeli v Moravci, v současnosti preferují Zubří u Nového Města.