Podle Terezy Primové z komunikačního týmu ŘSD je webový portál cenný pro řidiče. „Zobrazuje aktuální polohu vozidel zimní údržby a poskytuje informace o čase posledního ošetření u jednotlivých dálnic a silnic první třídy,“ upřesnila Primová.

Dekorace na Paloučku je se sněhem nejhezčí.
První letošní sníh: jihlavský Palouček má konečně správnou atmosféru

Na portále jsou na mapě ČR zakresleny trasy a jednotlivá vozidla. „Barva trasy je ovlivněna časovým intervalem posledního ošetření. Typ vozidla představuje typ údržby. Kliknutím na ikonu vozidla se zobrazí detail jízdy a stav údržby. Silnice, která není barevně označena, nebyla v posledních šesti hodinách ošetřena,“ vysvětlila Primová. 

Pohyb vozidel zimní silniční údržby najdete ZDE

V souladu se zákonem jsou dálnice a silnice první třídy zařazeny podle Primové do prvního pořadí důležitosti při zajišťování sjízdnosti. Doba od zjištění závady ve sjízdnosti do doby výjezdu prvních vozidel zimní údržby nesmí být v zimě delší než třicet minut.

Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i lhůty pro sjízdnost vozovek. Do dvou hodin u dálnic, do tří hodin u silnic první třídy. ŘSD zajišťuje vlastními silami průjezdnost více než tisíc kilometrů dálnic v celé ČR. Údržbu mají na starosti jednotlivá střediska správy údržby dálnice (SSÚD). Na jedno SSÚD připadá přibližně 50 kilometrů dálnice.  

Web mapující zimní údržbu silnic.Web mapující zimní údržbu silnic.Zdroj: ŘSD

„Během letošní zimy se o průjezdné komunikace stará v rámci správy údržby 793 zaměstnanců. Do připravených směn je zařazeno celkem 662 řidičů a 131 dispečerů. Další kapacity, především pro údržbu silnic I. třídy, jsou na zimu v pohotovosti u dodavatelských firem,“ doplnila Primová.