Aktuálně dělníci dokončují práce na mostě Vysočina, nejvyšším mostě na D1.

Cílem projektu bylo zejména rozšířit vozovku v obou jízdních směrech o pětasedmdesát centimetrů.

Pracovníkům firmy Metrostav Infrastructure se podařilo práce dokončit o třináct dní dříve.

Příští rok je v plánu udělat ještě novou protikorozní ochranu nosné konstrukce mostu ve směru na Brno. Protože pracovat se bude výhradně pod mostem, stavba se obejde bez zásadních dopravních omezení.

Most Vysočina u Velkého Meziříčí tvoří jednu z technicky nejpozoruhodnějších součástí dálnice D1. S výškou přes sedmasedmdesát metrů je nejvyšším a s délkou 426 metrů druhým nejdelším mostem v modernizovaném úseku mezi Prahou a Brnem. Nosná konstrukce trámového mostu o čtyřech polích se skládá z ocelového komorového nosníku s mostovkou vážící téměř šest tisíc tun. Jde o ojedinělé řešení na celé dálnici D1.