Zanedlouho pětatřicetiletý reprezentant se touží vrátit do elitní série, v IBU Cupu si věří hlavně v individuálním závodě na 20 km, přestože ve sprintu v SP bodoval už třiadvacetkrát. „Přece jen už nejsem nejmladší a tudíž i nejrychlejší. Navíc já jsem měl vždycky všechno postavené na střelbě,“ přiznává Holubec.

Proč si věříte více v dlouhém závodu, je to skutečně hlavně kvůli střelbě?
Ta je samozřejmě důležitá, protože za každý neskolený terč je přičítá minuta. Je tu ale ještě jeden důvod, ve svém věku si dokážu rozvrhnout síly a nastavit vyhovující tempo. I to je samozřejmě důležité.

Vzpomenete si právě na dlouhý závod tady v Novém Městě na mistrovství Evropy před třemi lety?
Aby ne, po třech položkách jsem měl za nula a věděl jsem, že v případě další nuly budu nejhůře do pátého místa. Jenže já jsem dal ve druhé stojce trojku a bylo po všem. Teď bych to chtěl napravit.

Jak jste již naznačil, tak střelba bude alfou a omegou úspěchu. Jenže hned první trénink byl hodně větrný. Nemůže to být velký problém?
Na vítr nejsou žádná pravidla, je to loterie. Třeba když je mlha, nebo velký mráz, tak se závody zruší, ale jinak se jet může teoreticky i ve vichřici.

Spíš myslím na střelnici.
Fouká hodně, je to loterie, ale když se zadaří, tak i ve větru se dá udělat pěkný výsledek. To ostatně ukázali i kluci ve štafetě, na svěťáku v Oberhofu skončili druzí. Na bedně byli Češi asi po deseti letech a shodou okolností jsem tenkrát u toho byl já. (smích) (v roce 2000 v Hochfilzenu byl Holubec ve štafetě společně s Ivanem Masaříkem, Petrem Garabíkem a Zdeňkem Vítkem a Češi vyhráli – pozn. autora)

Které stavy budou výhodnější?
Pokud se bude vítr točit, tak těžko říct. Pokud bude foukat od města, tak na ležku stav jedna a na stojku stav třicet.

Ředitel závodu Vlasta Jakeš tvrdí, že konkurence bude veliká. Na jaké umístění se cítíte?
Myslím si, že je naprosto reálné být do desítky. A také si myslím, že v ní může být kdokoliv za našeho dospělého týmu.

Vím, že tohle moc neovlivníte, ale jaké podmínky byste si přál?
Nevíme, co počasí udělá. Trať je ale dobře připravená a stopa je tvrdá. To by mně vyhovovalo. Předpověď ale hlásí, že se má oteplit, uvidíme. V tom případě by stopa byla měkčí a hrabavější. I s tím se však musíme vyrovnat.