Ve východním úseku meziříčské dálnice byla dokončena nová protihluková stěna. Navázala tak na obdobnou bariéru s označením Velkém Meziříčí Západ fungující od roku 2000 a končící před dálničním mostem ve směru na Brno. „V místě, kde došlo před lety k odhlučnění, nastala velká změna,“ potvrdil starosta Velkého Meziříčí František Bradáč. A protože se od výstavby první protihlukové bariéry ozývaly další nespokojené hlasy lidí bydlících kolem dálnice, začali se radní snažit, aby byla postavena další.


„Několik let jsme posílali žádosti o finanční podporu na výstavbu jejího pokračování a řadu let jsme dostávali pouze záporné odpovědi,“ potvrdil snahu velkomeziříčských místostarosta Josef Komínek. Až do letošního roku. Před zahájením činností ale bylo nutné majetkově vyřešit některé nemovitosti v těsném sousedství dálnice. „Díky úzké spolupráci Ředitelství silnic a dálnic, jakožto investora, a města se to podařilo,“ doplnil starosta Bradáč.


Stavební práce na dálnici, jejich výsledkem měla být tolik očekávaná a žádaná betonová ochrana ve směru od východního sjezdu k dálničnímu mostu, pak započaly v dubnu a byly dokončeny v listopadových dnech.


„Protihluková stěna je dlouhá jeden a půl kilometru a státní Ředitelství silnic a dálnic za ni zaplatilo devadesát milionů korun,“ sdělila tisková mluvčí silničářů Martina Vápeníková.


V případě protihlukové bariéry u Velkého Meziříčí jde o jedinou stavbu tohoto charakteru, která letos na Vysočině vznikla. Nadměrný hluk z dopravy však obtěžuje obyvatele i na řadě dalších míst. Zlepšení situace například již řadu let požadují mimo jiné i v obci Meziříčko.


„Ředitelství silnic a dálnic plánuje vybudování protihlukových stěn u D1 v obcích Slavníč na Havlíčkobrodsku a v Meziříčku na Žďársku. Zahájení staveb ale bude záviset na přidělení peněz ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ upozornila Vápeníková.