Dotčená jednokolejná regionální dráha spojuje Žďár nad Sázavou, Nové Město na Moravě, Bystřici nad Pernštejnem a Tišnov.

Podle vyjádření tiskové mluvčí ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřiny Šubové je v plánu zvýšení bezpečnosti na přejezdu u Rodkova mezi Bystřicí nad Pernštejnem a železniční stanicí Rožná a dále na přejezdu u Černvíru, cirka jeden kilometr za Nedvědicí. „V obou případech se jedná o zabezpečovací zařízení na hranici životnosti. Kvůli nedostupnosti původních výměnných dílů bude repasována stávající technologie. Počítá se s výměnou reléových domků a kabelizací," přiblížila Šubová.

Zatímco modernizace přejezdu u Černvíru bude stát cirka pět milionů korun, ten u Rodkova, jehož okrajem katastru trať Českých drah číslo 251 prochází, ještě o zhruba milion korun více. „To, že se bude přejezd opravovat, je pro mě novou informací. Nevím o tom. Nejsem znalec přejezdů, vypadá normálně," poznamenal starosta Rodkova Oto Musil. Nepamatuje si, že by na přejezdu došlo k nějaké dopravní nehodě automobilu s vlakem.

Druhý světelný přejezd, u zmiňovaného Černvíru, kříží podle starosty obce Josefa Vojty silnici druhé třídy ve směru na Skorotice. „Právě lidé ze Skorotic přes přejezd jezdí, když míří do práce na Brno. Kdyby byl na hlavní silnici, byl by využíván více, takto přes něj přejede deset až patnáct aut denně," myslí si Josef Vojta. „Do přejezdu se dlouho nic neinvestovalo, je dobře, že se spraví," dodal ještě černvírský starosta Vojta.

Kvůli zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech na Vysočině vydá letos SŽDC cirka 28 milionů korun. Kromě trati Žďár nad Sázavou - Tišnov, je v kraji v plánu modernizace přejezdu na trati Veselí nad Lužnicí – Jihlava, konkrétně u Jihlávky za zhruba pět milionů korun. Dále přejezd u Břežan na trati Střelice – Hrušovany nad Jevišovkou či železniční přejezd v Ledči nad Sázavou na trati Světlá nad Sázavou – Čerčany. Práce na něm vyjdou na cirka sedm milionů korun. „Přesné termíny zahájení prací a dopravní omezení v tuto chvíli neznám," podotkl Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC.

SŽDC k modernizaci prioritně vybírá přejezdy, které byly dosud osazeny pouze výstražnými kříži. Druhou skupinu modernizovaných přejezdů tvoří ty, které jsou osazeny nejstaršími typy zabezpečovacího zařízení. Mnohdy se ještě jedná o zařízení pocházející ze SSSR.

SŽDC také v současné době připravuje projektovou dokumentaci pro získání územního rozhodnutí na rekonstrukci dvoukolejné elektrifikované tratě číslo 250 Brno – Havlíčkův Brod, a to od železniční stanice Vlkov u Tišnova po Křižanov, přičemž Křižanov není předmětem stavby. „Důvodem pro tuto rekonstrukci je špatný technický stav koleje. Jednotlivé součásti železničního svršku a spodku vykazují vysokou míru opotřebovanosti a zachování normového stavu představuje zvýšené nároky na údržbu," zdůvodnil Marek Illiaš. Předpokládaný termín výstavby je v roce 2019.