„Spousta aut sjíždí z dálnice, kde jsou kolony a jede raději přes město. Jsme z toho nešťastní, ale v podstatě se s tím nedá nic dělat, protože šest set dvojka je pro osobní auta objízdnou trasou dálnice, takže tudy musí projet. Bohužel do města sjíždějí i kamiony, které tam mají zákaz. Hodně řidičů kamionů je neukázněných a zákaz nerespektuje,“ potvrdil starosta Velkého Meziříčí Josef Komínek.

Průtah Velkým Meziříčím bývá v poslední době ucpaný, na silnicích se tak tvoří dlouhé kolony. „Městští strážníci se snaží otáčet kamiony hned na příjezdu na kruhovém objezdu a posílají je zpátky na dálnici. Ale hodně z nich to raději riskne přes město,“ podotkl Josef Komínek.

Řidičům kamionů, kteří zákaz nerespektují, hrozí finanční postih. Městští strážníci si v těchto případech servítky neberou. „Dva tisíce pokuty dávají strážníci běžně. A mohou neukázněné řidiče přivést až ke správnímu řízení. Na silnicích ve městě opravdu nemají co dělat. Někteří se brání, ale pokud neprokáží, že jedou do města za nějakým konkrétním cílem, jako je například zásobování, mají smůlu,“ upozornil Josef Komínek.

V souvislosti s modernizací dálnice D1 a s tím spojeným omezením rychlosti musí řidiči také počítat s úsekovým měřením. Tak, jak tomu bylo i v minulém roce, kdy za čtyři měsíce měření bylo zjištěno přes třiapadesát tisíc případů překročení rychlosti. „Čekáme, že úsekové měření bude spuštěno každým dnem. Radary už nyní fungují ve zkušebním provozu,“ sdělil Josef Komínek.

„Důvodem je zvýšení bezpečnosti řidičů, našich zaměstnanců a pracovníků, kdy je třeba v rámci stavby dodržovat sníženou rychlost osmdesát kilometrů za hodinu,“ doplnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Jan Studecký.