Do projektu se přihlašují neziskové organizace z celé republiky. Odborná porota poté na základě hodnocení v místě působení organizace vybere pět neziskovek ze tří soutěžních kategorií, které jsou rozděleny podle velikosti. Následně se každá z vybraných organizací prezentuje před komisí. Jejím úkolem je vybrat vítěze z každé kategorie.

„Soutěž nám kromě možného finančního benefitu dává také hodnocení, které sestavila porota po návštěvách na pracovišti. Hodnotila všechny složky firmy, ekonomiku, administrativu, personalistiku, finance, zkrátka všechny naše činnosti. Díky tomuto posudku jsme se dostali mezi pět nejlepších," řekl ředitel Domácího hospice Vysočina Petr Havlíček.

Po probojování se do nejsilnější pětice následovala prezentace organizace před nezávislou hodnotící komisí v Praze. Z každé kategorie pak byla vybrána jedna vítězná organizace. Ředitel Havlíček však už teď ví, že cenu Neziskovka roku 2014 neobhájili.

„Bohužel jsme se neumístili mezi vítězi, nicméně pro mě osobně je velký úspěch už to, že jsme se dostali mezi prvních pět," nechal se slyšet ředitel. Centrum ve Velkém Meziříčí se mu podařilo otevřít i bez financí, které by získal v soutěži. „Otevření centra ve Velkém Meziříčí nebylo závislé na těchto zdrojích. Jakékoliv peníze by se nám však hodily, lidé v Meziříčí projevili o služby velký zájem a plánujeme zaměstnat nové lidi," prozradil Petr Havlíček.

Vyhlášením vítěze a udělením ceny v podobě finančního příspěvku ve výši dvacet tisíc korun však soutěž ještě neskončila. Pět nejlepších organizací z každé kategorie stále ještě soutěží o Cenu veřejnosti. „Je to v podstatě čtvrtá kategorie soutěže, ve které může vítěz získat stejnou finanční podporu a hranol z optického skla," vysvětlila projektová manažerka soutěže Kateřina Tomášová. Podle jejích slov je hranol metafora pro osvícení výherních neziskových organizací. Na slunci se světlo prosvítající skrz hranol totiž rozloží na jednotlivé paprsky, které symbolizují kvality, na jejichž základě organizace funguje.

Veřejnost tedy stále ještě může podpořit projekt jedné z patnácti neziskových organizací na stránkách www.neziskovkaroku.cz. Každá ze zúčastněných organizací si pro hlasující připravila krátké video, v němž představuje svoji činnost a projekt, na který by využila výhru.

„Organizace Domácí hospic Vysočina si připravila opravdu krásné video a ve své kategorii se aktuálně vyšvihla na druhé místo," sdělila Tomášová. Stále tak má šanci zabodovat v kategorii Cena veřejnosti. Hlasování potrvá do 2. listopadu. O dva dny později bude v budově parlamentu slavnostně vyhlášen vítěz.