„K integrovanému systému se připojíme od 12. prosince. Jakmile začne platit aktualizovaný železniční jízdní řád. Zatím se připojení bude týkat pouze vlakových spojů a bystřické městské hromadné dopravy. Takže cestující dejme tomu nastoupí do autobusu hromadné dopravy v Bystřici na náměstí, dojede na nádraží, přestoupí tam do vlaku, vystoupí třeba až v Brně, sedne do tramvaje, trolejbusu či autobusu a pojede například přes celé Brno. Na to všechno mu bude stačit jedna tarifní jízdenka. Pro pasažéry to bude jednodušší a vyjde je to levněji,“ popsal bystřický místostarosta Josef Vojta.

Poslední je Rovné

Poslední štací na vysočinské části železnice, která nyní „spadne“ pod IDS JMK, však nebude Bystřice. „Trasu se podařilo protáhnout přes Rozsochy až po zastávku Rovné-Divišov,“ dodal Vojta s tím, že připojení bystřické městské dopravy k integrované dopravě projednali s poličskou společností Zlatovánek, která ji v Bystřici zajišťuje. Automaty na prodej a označování jízdenek budou instalovány v Bystřici a Rožné.

Postupně by se k IDS měla připojit i autobusová doprava, což by pomohlo zlepšit dopravní dostupnost obcí, přes které železnice nevede. „Pro připojení autobusové dopravy je vypracovávaná studie, díky které zjistíme i to, na kolik by vyšla naše spoluúčast,“ připomněl místostarosta.

Bystřičtí chtějí využít krajský příspěvek na základní dopravní obslužnost a spoje navíc uhradit z městské kasy. „Rádi bychom vedli dopravu na Brno třemi směry – kolem Pernštejna přes Nedvědici, pak přes Vír, Koroužné a Štěpánov a ještě směrem přes Dolní Rožínku, Věžnou a Rožnou,“ uvedl starosta Bystřice Karel Pačiska s tím, že po vypracování studie bude třeba výsledek probrat se zástupci obcí.

Protože obyvatelé Bystřicka mají vazby na Brno, dá se předpokládat, že v obcích nebudou proti. „Byla by to výhoda pro lidi, kteří jezdí do Brna za prací, a pro studenty,“ uvedla před časem starostka Věžné Jana Vrbková.