„Most, který už vykazuje značně rozvinuté poruchy způsobené povětrnostními podmínkami, bude nahrazen novým, jenž umožní rozšíření jízdních pruhů. Zvýší se tak plynulost dopravy a bezpečnost účastníků silničního provozu,“ vyjádřil se radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy Jan Hyliš.

Řidiči po frekventovaném hlavním tahu přes město ze Sokolovské ulice na Novosady neprojedou více než čtyři měsíce. Uzavřena bude i křižovatka s ulicemi Moráňská a Nábřeží. Objízdná trasa povede po dálnici D1 ve směru z Prahy do Brna mezi sjezdy Velké Meziříčí - východ a Velké Meziříčí - západ. V opačném směru - z Brna na Prahu - je až do 19. září uzavřen exit 141, takže do jeho otevření objízdná trasa povede z exitu Velké Meziříčí východ až na exit 134 Měřín a odtud zpět po silnici II/602. Dálnice v tomto úseku bude po dobu uzavírky mostu bez poplatku.

Místní šoféři i autobusy a pomalejší vozidla, která nesmí na dálnici, mohou uzavírku objet po obchvatu přes ulice Třebíčská a K Novému nádraží. Chodci využijí jiný most, který se nachází asi o 250 metrů dál ve směru k autobusovému nádraží.

Vybudování nového silničního přemostění vyjde na dvacet milionů korun, z toho více než šestnáct pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. Na dokončení stavebních prací si budou muset lidé v Meziříčí počkat až téměř do začátku zimy. „Termín dokončení mostu je stanoven na 30. listopadu a předpoklad ukončení uzavírky mostu je 15. prosince,“ informoval starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid.

Objízdné trasy:

- veškerá možná osobní i nákladní doprava bude směřována na dálnici D1 – sjezd – nájezd Velké Meziříčí-východ, sjezd - nájezd Velké Meziříčí-západ, ve směru na Prahu až na exit Měřín
- vozidla s povolenou konstrukční rychlostí do 80 km/h a autobusy pojedou po místní komunikaci Třebíčská a přes komunikaci II/360 se dostanou přes ulici K Novému nádraží zpět na komunikaci II/602