Nápor milovníků pohybu organizátoři z jihlavské radnice zdaleka nečekali. "Počítali jsme tak se stovkou až dvěma sty účastníků. Hlav je tady mnohem víc. To mě těší," pronesl primátorJaroslav Vymazal. Přislíbil bruslařům a cyklistům další investice do infrastruktury stezek. "V minulosti se na nemotorovou dopravu zapomínalo. Snažíme se to vylepšit," dodal šéf jihlavské radnice.

Soutěživí lidé si mohlipo projížďce na obchvatui zazávodit s hokejisty Dukly. Ti museli na bruslích couvat, takže ve sprintus „amatéry“ prohrávali. Na mostě nad výpadovkou na Pelhřimov bylok dispozici i občerstvení.

Obchvat začíná za Jihlavským tunelem

Jižní obchvat začíná za Jihlavským tunelem - právě na mostě přes výpadovku na Pelhřimov. Pak pokračuje mírně do kopce k Pístovu (okrajová část Jihlavy), aby se u zahrádkářské kolonie Ráj napojil na stávající silnici I/38 na Znojmo a Vídeň. Tam si musí řidiči zvyknout na nové značení, hlavně na stopku ve směru od Jihlavy.

Slavnostní otevření obchvatu je naplánováno na zítřek, středu 30. července. Páska na stavbě za 426 milionů korun má být přestřižena v 11 hodin.

Co říkali bruslaři o obchvatu a jízdě po něm?

Mirek Gottlieb, Třebíč: "Je to perfektní projížďka. Dojel jsem až na konec obchvatu -k výpadovce na Znojmo. Stoupání tam je celkem drsné. Na bruslích stojímpo třetí v životě, brzdit ještě neumím. Obchvat budu využívat i jako řidič. Užaby něco takového bylo i v Třebíči."

Šárka Kůsová, Jihlava: "Dojeli jsme k prvnímu autu městských policistů. Jízda byla super.V Jihlavě sejinak chodím hýbat na jedinou stezku za Kaufland.Bruslí se tam dobře, ale mohlo by to tambýt delší. Anemuseli by se tam motat chodci a cyklisté."

Alice Marešová, Luka nad Jihlavou: "Na brusle chodím občas, letos jsem mohla být dohromady tak pětkrát šestkrát. Bruslím v Jihlavě, v Lukách nic pro bruslaře zatím vyhrazeného není."

Přemysl Moravec, Čížov: "Na bruslích je to lepší, než jets autem. Jinakbych řekl, že obchvatje řešený dobře. Projeli jsme ho od Rančířova. Škoda, že se ale v takovém projektu nepočíá i s tím, že by separalelně vybudovala cyklostezka. Tak, jak je to běžné v Německu nebo ve Skandinávii."

Jan Škaroupka, Jihlava: "Bruslilo se dobře, asfalt mohl být ale o malinko lepší. V Jihlavě chodíme na cyklostezku za Kauflandu. Po pár dnech nebo týdnch je to tam ale nuda."