Obyvatelé Velkého Meziříčí jsou proti rámusu z dálnice chráněni přitom jenom částečně. Protihluková stěna končí před dálničním mostem, dál směrem na Brno zatím nepokračuje.

Zastupitelé města to ale chtějí změnit. „Už několik let posíláme na ministerstvo žádosti o finanční podporu na výstavbu pokračování protihlukové stěny,“ pokrčil bezradně rameny Josef Komínek, místostarosta Velkého Meziříčí. „Zatím však neúspěšně,“ dodal.

Město chce protihlukovou stěnu prodloužit dál ve směru od mostu k Brnu. Opatření proti nadměrnému ruchu se Velkému Meziříčí vyplatilo. „Stěna hluk omezila hodně,“ tvrdí Komínek.

Další obcí, kterou prochází vysočinská silniční tepna, je Měřín. Stěny zabraňující nadměrnému ruchu jsou ale staré už šest let a nedostačují nárůstu dopravy. To tvrdí zástupci měřínské radnice. „Před těmi šesti lety, kdy jsme protihlukové stěny budovali, byla doprava asi o polovinu nižší,“ uvedl měřínský starosta Jiří Servít.

Už tehdy se hladina hluku na dálnici v Měříně pohybovala kolem 80 decibelů, což může být pro člověka škodlivé.

Čtěte také: Hlučná doprava se stala kritickou