Plánovaná cyklostezka se skládá ze tří etap, z nichž první a třetí jsou v kompetenci bystřické radnice, druhou podle dohody uhradí Lesy České republiky. „V rámci první etapy jde o bezpečně převedení cyklistů přes frekventovanou devatenáctku u odbočky k Domanínskému rybníku. Tam se nedají dělat žádné stavební úpravy, jako jsou třeba zpomalovací retardéry, proto tam dojde k rozmístění značek, které řidiče na přítomnost přejíždějících cyklistů budou upozorňovat," vysvětlil místostarosta.

Další část cyklostezky v podobě komunikace s asfaltovým povrchem povede okrajem lesa nejdříve souběžně se silnicí. Z lesa pak vyústí před odbočkou ke Skalskému rybníku. „Chceme cyklistům nabídnout bezpečné napojení na trasy na sousedním Novoměstsku," přiblížil Vojta.

Dvě trasy cyklostezky mají Bystřičtí vyčísleny na 3,3 milionu korun, dotace by mohla činit až 2,8 milionu.

Zlepšování podmínek pro cyklisty a cykloturisty se v Bystřici věnují už několik let. Na podzim roku 2010 byla dokončena již zmíněná asfaltová cyklostezka od Domanínku a dál po „staré silnici" k parkovišti nad Domanínským rybníkem. O rok později Bystřičtí zprovoznili cyklostezku a třísetmetrový ovál pro in-line bruslaře v lokalitě Lužánky.

V rámci rozvoje cykloturistiky radnice před několika lety zpracovala takzvanou cyklistickou pavučinu Bystřicka. Ta počítá nejen se stavbou nových cyklostezek, ale i s využitím zemědělských polních cest a rovněž málo frekventovaných regionálních silnic.