„Půjde o motivaci k pravidelnému cestování MHD a elektronické formě placení, kdy jízdné může v těchto případech vyjít až o desítky procent levněji než u hotovostních plateb,“ informoval žďárský starosta Zdeněk Navrátil.

Žďár již letos musel zvýšit doplatek na provoz MHD o 1,3 milionu korun, což bylo spojeno hlavně s navýšením platů řidičů. Zatímco na platy šoféry linkových autobusů, jejichž provoz zajišťují kraje, vláda peníze na navýšení mezd, které nařídila, vyčlenila, města s MHD měla smůlu. „Vláda nařídila zvýšit platy řidičům, ale městům s MHD žádný příspěvek neposkytla,“ připomněl Navrátil.

Vlastislav Růžička. K soudu ho dovedla eskorta.
Vrah z Pleasu může být brzo na svobodě

Od roku 2018 rovněž začne platit konečná podoba jízdních řádů MHD, která letos prošla změnou. „Změny, které byly zavedeny od 1. září, vyřešily nejzásadnější problémy, na které lidé upozorňovali, teď je zpracovávána další vlna připomínek,“ uvedl Navrátil. Žďárští radní se mají novými jízdními řády zabývat 2. listopadu.

„Doufáme, že od 1. ledna už začne platit definitivní jízdní řád MHD, kde by se pak už případně prováděly pouze „kosmetické“ úpravy v některých lokalitách, například u škol či firem,“ dodal starosta.