Podle starosty Vlkova Jindřicha Michala novým nádražím Vlkov hodně získá. „Nádraží bude blízko, kousek za obecním úřadem. Teď to mají na nádraží lidé z Vlkova kus cesty,“ řekl Deníku. Jak dodal, nové nádraží vyřeší i problém, kterým se obecní úřad ve Vlkově zabývá už delší dobu.

„Chtěli jsme aby cesta na vlak byla pro lidi z Vlkova bezpečnější. Teď vede cesta na vlak po silnici, kde jezdí nejen osobní auta ale i kamiony. Hlavně v zimě je to problém. Cesta je úzká náklaďák se vám nevyhne, tak chodcům často nezbylo nic jiného než skočit do závěje,“ konstatoval starosta.

Obec chtěla postavit k nádraží chodník, ale ukázalo se, že to nepůjde jen tak podle starosty pozemky k nádraží patří několika soukromým majitelům. „Teď, když bude nádraží kousek za obecním úřadem chodník k němu bez problémů vybudujeme,“ dodal.

Správa železnic do modernizace stanice Vlkov na Žďársku investuje víc než miliardu. „Správa železnic už na rekonstrukci vybrala stavební firmu,“ upřesnil za investora mluvčí Dušan Gavenda s tím, že zakázka přijde na 1,38 miliardy korun. Zato Vlkov získá moderní trať blíž k obci. „Nástupiště ve stanici Vlkov u Tišnova se přemístí blíže k obci na násep v prostoru za obecním úřadem a budou plně bezbariérová,“ doplnil Gavenda.

Stejně tak koleje ve stanici se podle Gavendy prodlouží na maximální možnou délku, aby tam mohly bezpečně zastavovat dokonce 740 metrů dlouhé nákladní vlaky. „Rekonstrukce stanice zahrnuje i opravy železničního spodku, svršku, mostů a technologických zařízení s cílem zvýšit traťovou rychlost a bezpečnost,“ upřesnil.

Dvě nová nástupiště budou cestujícím přístupná po šikmém chodníku.  Od podjezdu ke skladu Správy státních hmotných rezerv. Tento podjezd po rozšíření bude sloužit i jako podchod. Dojde k vybudování nové zastávky Vlkov-Osová, která podstatně zkrátí docházkovou vzdálenost jak z Vlkova, tak z nedaleké obce Osová. Zastávka má začít fungovat v říjnu 2024. Konec veškerých prací se plánuje na leden 2025.

Na starém nádraží ve Vlkově nechá Správa železnic zbourat většinu budov a na jejich místě budou postaveny nové a úspornější, které poslouží pro nejrůznější technologická zařízení. Toto staré nádraží již nebude sloužit pro osobní dopravu.

Souběžně poběží podle Gavendy rekonstrukce jedenácti kilometrů trati z Vlkova do Křižanova. Tato stavba ovlivní podle Správy železnic celý mezistaniční úsek a zastávky v Osové Bítýšce a Ořechově. V úseku Vlkov u Tišnova – Křižanov, vlaky v tomto úseku budou nahrazeny autobusovou dopravou.

V současné době stavební firma Chládek a Tintěra už uzavřela podjezd pod tratí ve Vlkově. Důvodem je právě rekonstrukce mostu a tělesa dráhy. Podjezd zvaný Osočan bude uzavřen zřejmě až do 7. října. Objížďka je vedena přes Osovou, po panelové cestě.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nové Město zopakuje bláznivý Night Race, podívejte

Exhibiční závod Night Race se jede v rámci Světového poháru horských kol v Novém Městě na Moravě. | Video: UCI Mountain Bike World Series: Nové Město na Moravě 2024