Už dva roky tu funguje takzvaná komunitní škola, která je otevřena dospělým bez omezení věku. Odpoledne, večer i o víkendech.

„V době, kdy všude ubývá školáků a většině malých obcí hrozí, že se z jejich devítiletky stane malotřídka a nakonec třeba i budova beze smyslu, která je pro obec jen přítěží, je to věc určitě aktuální,“ řekl starosta Borů a jeden z „otců“ projektu komunitní školy Josef Březka.

Učit se může v komunitní škole téměř cokoli. „Z pravidelných anket zjistíme, o co je největší zájem, a pak seženeme potřebné školitele,“ vysvětlil starosta.

Na jazykové kursy, počítače pro seniory, digitální focení, ruční práce nebo cvičení se sem sjíždějí lidé z dalekého okolí. Komunitní práce se však v Borechprosadila i na úrovni rozhodování o budoucnosti obce.

„Pozvali jsme občany do kulturního domu a mluvili s nimi o tom, co všechno by se dalo ve vsi zlepšit. Z těch nejaktivnějších jsme pak sestavili asi třicetičlennou skupinu, která potom vypracovala strategii rozvoje Borů,“ popsal starosta.

Díky tomuto způsobu vedení obce se podle něj nejen rozšířily nabídky aktivit pro obyvatele, ale téměř vymizelo tolik typické reptání na cokoliv. Těm, kdo jsou s něčím nespokojeni, dávají možnost, aby to v rámci tohoto „strategického týmu“ zkusili změnit.

Součinnost s obecní komunitou si chválí i borští zastupitelé, kterým její už vypracované návrhy či projekty často usnadní práci a rozhodování.