Bohdalovský sbor má dlouhou historii. „Založeni jsme byli v roce 1874. Dva roky předtím zachvátil obec obrovský požár, při kterém padlo na osmdesát domů. Proto se lidé tehdy domluvili, že vznikne hasičský sbor," připomněl dávnou historii současný starosta SDH Bohdalov Roman Šimůnek.

Dnes střeží bezpečnost lidí z Bohdalova a okolí šestaosmdesát hasičů, z toho dvaadvacet žen. „Letos jsme vyjížděli v například k požáru rodinného domu přímo tady v Bohdalově. Plameny vyšlehly od žhavého popelu v plastové popelnici. Včasným zásahem jsme uchránili majetek v hodnotě milionů korun,," vzpomněl Šimůnek.

Bohdalovští hasiči běžně vyjíždí k požárům a to nejen domů, ale i lesních porostů, dále jsou připraveni pomáhat při povodních, odstraňovat polámané stromy ze silnic, nebo být mezi prvními u dopravních nehod.

Zároveň se hasiči vzorně starají o informovanost veřejnosti. Mají kvalitní internetové stránky, za které získali cenu Zlatá jeřabina pro nejkrásnější web dobrovolných hasičů na Vysočině. „Každý kdo má nějaký příspěvek, o kterém si myslí, že je zajímavý, tak jej na web umístím. Lidé tak, myslím, dobře vědí, co se ve sboru aktuálně děje," říká velitel SDH Bohdalov Jiří Klimeš, který se o stránky stará.

Nedávno hasiči informovali například o taktickém námětovém cvičení. „Jako výjezdová jednotka se máme jednou do roka účastnit námětového cvičení. Při tom minulém se simuloval požár v Domově klidného stáří v Novém Veselí. Jednotka si chtěla vyzkoušet některé postupy, které by bylo potřeba udělat, kdyby k podobné situaci opravdu došlo," řekl Jiří Klimeš.

Protože bohdalovští hasiči musejí být neustále připraveni k výjezdům, jejich sbor se neobejde bez zásahových vozidel. K dispozici má modernější vůz Liaz K 101 a starší Avii.

Cisternová automobilová stříkačka Liaz se používá k přepravě požárního družstva i s příslušenstvím potřebným k požárního zásahu. Vůz je doslova nacpán vybavením. „Kromě spousty jiného vozíme v kabině například dýchací přístroje, zdravotnické vybavení, vysílačky, svítilny, deky a další věci máme v roletách po bocích vozu. Tam je třeba vyprošťovací zařízení, ale i elektrická centrála, abychom byli nezávislí na zdrojích energii. Samozřejmě vozíme hadice a plovoucí čerpadlo. V zadní části vozu je pak ovládací centrála cisterny, přes kterou si strojník ovládá dodávku vody," popsal velitel Klimeš.