Ve městě dokonce vzniklo občanské sdružení Za zdravé město bez kamionů, které proti nové silnici bojuje. „Přeložka dálničního přivaděče vyřeší pouze problém v ulici Kpt. Jaroše.

Provoz se posune jen o několik málo stovek metrů dál. Město se navíc rozdělí na dvě části a v případě dopravní nehody na dálnici se lidé bydlící za průtahem nedostanou ve směru od centra domů,“ řekl v úterý večer na veřejné schůzi s obyvateli města člen představenstva občanského sdružení Milan Vlček.

Na akci, která měla lidi přesvědčit, aby v květnovém referendu řekli NE přeložce ulice Kpt. Jaroše, přišlo více než dvě stě padesát lidí. Přeložka silnice I/37 z ulice kapitána Jaroše do volného terénu je připravena ve formě projektu pro územní rozhodnutí. Pro velký obchvat, který sdružení preferuje, má radnice zatím jen studii.

Starosta: Jde o pozemky

„Mylné je si myslet, že v referendu půjde o to, zda stavět obchvat nebo přeložku. Ředitelství silnic a dálnic s námi bude připravovat velký obchvat i tehdy, pokud se nová spojnice k dálnici postaví,“ tvrdí starosta Miroslav Báňa.

Ten upozornil, že někteří členové sdružení hájí své zájmy, protože v místě nové silnice vlastní pozemky. „Ne všichni členové mají pozemky v uvedené lokalitě. Je zbytečné teď dávat desítky milionů do přivaděče. Lepší je se soustředit jen a jen na velký obchvat. Ten vyřeší dopravu ve městě,“ sdělil Deníku předseda sdružení Za zdravé město bez kamionů Karel Navrátil.

Rozhodnou se nakonec radní a zastupitelé pro stavbu kontroverzního nového přivaděče? „Teď to mají v rukou obyvatelé. Referendum se uskuteční 25. května,“ uvedl starosta Miroslav Báňa. Aby rozhodnutí Bítešských bylo platné, musí přijít k urnám více než padesát procent voličů. „To je podmínka. Ale souhlasím s tím, že můžeme vzít v potaz výsledek hlasování i tehdy, pokud účast nepřekročí padesátiprocentní hranici,“ dodal starosta.