Bioshock

Na atmosférickou akci Bioshock se čekalo dlouho a s napětím a hned na začátku minirecenze si můžeme říct, že několikaleté hltání každé novinky o připravované hře se vyplatilo. Bioshock možná nedosahuje superkvality například System Shocku, se kterým je trochu nešťastně porovnáván, přesto se hrdě může postavit do fronty kandidátů na hru letošního roku.

Děj Bioshocku se odehrává v silně atmosférickém prostředí města Rapture, jež vzniklo jako nepodařený pokus o ráj pro vyvolené s genetickým potenciálem pod mořskou hladinou.

Momentálně je Rapture v rozkladu, protože se lidé neudrželi a experimenty s látkou ADAM vznikla řada agresivních či velmi bizarních mutantů. Bezpečnostní systémy postupně selhávají a oceán si chce vzít zpět, co mu kdysi patřilo. V tomto tvrdém světě budou hráči nuceni zapojit všechny síly v boji o přežití.

Technologickou stránku hry obstarává finesami nabitý Unreal 3 engine a je to znát. Bioshock vyniká především ve zpracování tekoucí vody, voda je ostatně ústředním motivem hry.

Grafika je velmi stylová, někdo však od zpracování čekal víc, design prostředí se ke všemu tak trochu nepopulárně utápí ve všudypřítomné temnotě. Nic to však nemění na tom, že Bioshock vypadá velmi dobře a to za cenu přiměřených hardwarových nároků.

Vhodným strojem pro pohodlné hraní bez cukání může být Athlon 5200+ /ekvivalentní Core2duo/ 2 GB RAM a alespoň Ati X1950pro či lépe Nvidia 8800 GTS 320.

Hodnocení 9/10

Pozn. Hra je nevhodná pro hráče mladších osmnácti let. Video obsahuje prvky násilí.